Administratör Till Inköpsenheten
Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen i Stockholm,
Solna,
Uppsala,
Västerås,
Norrköping eller i
hela Sverige Ekonomiavdelningen, som är en gemensam avdelning inom Polismyndigheten ansvarar för myndighetens finansiella styrning inklusive miljöledning, lokalförsörjning, service och inköp.
Enheten för inköp ansvarar för all anskaffning (exklusive IT) inom Polismyndigheten på både nationell och regional nivå. Polisen anskaffar årligen varor och tjänster för drygt 4 miljarder kronor. Enhetens administratör ingår i en grupp som består av olika enhetsgemensamma specialister.
Vill du arbeta vid en arbetsplats som erbjuder dig samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter där du genom att påverka och bidra till polisens uppdrag verkligen kan göra skillnad? Genom högt engagemang, tillgänglighet och effektivitet strävar vi efter att erbjuda en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet, lärande och utveckling genom att tillvarata alla medarbetares engagemang och kompetens. Som anställd i Sveriges största myndighet uppmuntras du till eget ansvarstagande och personlig utveckling
Publiceringsdatum2019-04-01ArbetsuppgifterPolismyndighetens Inköpsenhet har behov av en administratör med kunskap om arkivering som aktivt bidrar till att Inköpsenheten har och bibehåller en väl fungerande offentlig förvaltning.
Huvudsakliga arbetsuppgifter är bland annat att:
• vara ett stöd till enhetens ledningsgrupp
• ansvara för enhetens arkiv
• ansvara för enhetens beslutshantering
• hantera mötes- och lokalbokningar
• hantera dagordningar och beredningar
• hantera och delta vid enhetens utlämnande av allmänna handlingar
KvalifikationerDetta är en möjlighet för dig som har:
gymnasieexamen eller alternativ utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• minst 3 års erfarenhet i rollen som administratör
• goda kunskaper i Microsoft Office
• erfarenhet av arkivering
• erfarenhet av att var ett chefsstöd
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
• erfarenhet av att ha arbetat på myndighet
• erfarenhet av att ordna och förteckna arkiv
• erfarenhet av offentlighets- och sekretesslagen
Dina personliga egenskaperSom administratör på Inköpsenheten är det viktigt att du som person är strukturerad och noggrann. Arbetet innebär att du behöver vara spindeln i nätet, det är därför bra om du har god förmåga att hantera stress och kan ha många bollar i luften samtidigt. Du ska också ha en bra servicekänsla och hålla en hög servicenivå.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader.
Arbetsort:Stockholm
Arbetstid: Flextid,.
Tillträde: Enligt överenskommelse (
Funktion: Administratör, Ekonomiavdelningen Inköpsenheten
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under
https://polisen.se/krigsplacering och
https://polisen.se/sakerhetsprovningVälkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 15/4 2019. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter på
https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan, uppmärkt med ref.nr, per post till: Polismyndigheten, Box 122 56, 102 26 Stockholm eller kontakta berörd HR-konsult Hannele Suuronen,
hannelesuuronen@polisen.se.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-04-15
Ange följande referens när du ansöker: C26869/2019
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnnika Leander 010-56 409 11
Therése Westermark 010-56 348 44
FöretagPolismyndigheten, Ekonomiavdelningen
AdressPolismyndigheten, Ekonomiavdelningen
Box 12256
10226 Stockholm
KontorsadressPolhemsgatan 30 10226 Stockholm
Jobbnummer 4702666
Observera att sista ansökningsdag har passerat.