Administratör till Inköp och Upphandling
Landstinget Västernorrland / Datajobb / Härnösand
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Härnösand,
Mark,
Kramfors,
Timrå,
Sundsvall eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Landstinget Västernorrland i Härnösand,
Kramfors,
Timrå,
Sundsvall,
Sollefteå eller i
hela Sverige Landstinget Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling.
Regionledningsförvaltningen har i uppdrag att stödja kärnverksamheternas processer inom olika kompetensområden. Förvaltningen ger också stöd och kvalitativa underlag till regiondirektören och politikerna.
Landstingets upphandlingsenhet genomför upphandling och inköp av varor och tjänster på uppdrag av Landstinget Västernorrlands olika verksamheter i enlighet med lagen om offentlig upphandling (LOU). En utveckling av enheten gör att vi satsar och söker nya medarbetare
Administratör
Dina uppgifter blir att ha löpande kontakt med interna verksamheter och externa leverantörer eller andra personer i frågor som på något sätt berör upphandlingsprocessen, inköp, förmedla och inhämta rätt information och kontakter beroende på frågeställningen.
Det dagliga arbetet gentemot verksamhetschefen och dina närmaste arbetskamrater är att stötta i den dagliga interna upphandlings-, inköpsprocessen så att den kan bedrivas på det mest effektiva och smidiga sätt. I din roll ingår även att vara länken mot Landstingets andra verksamheter inom exempelvis löneadministration och kommunikation vad avser innehållet på Upphandlingsenhetens intranät och göra uppdateringar med publiceringsverktyget EPI-server. Det ingår även att förmedla och tillsätta avrop när det finns behov av medicinska sekreterare.
Arbetet kräver förmåga till smidigt samarbete och proaktivt förhållningssätt. Du behöver vara en person med driv, integritet och helhetssyn. Rollen kräver också förmåga att representera vår organisation på ett professionellt sätt. Det är en stark fördel med förhandlingsvana och vi ser gärna att du har någon erfarenhet inom upphandlingsområdet, samt viss grundläggande kunskap om Lagen om Offentlig Upphandling (LOU).
Arbetet innefattar planering och genomförande av projekt, arbets- och kommunikationsinsatser tillsammans med verksamhetens företrädare. Arbetet kräver även att du har en hög IT-kompetens och datavana.
Kompetensprofil
• Eftergymnasiala studier inom kommunikationsfältet eller liknande
• Arbetslivserfarenhet av projektledning och/eller kommunikation
• Användande av Adobe Creative Suit, Windows programvaror, samt publiceringsverktyget EPI-server
• Meriterande om du har erfarenhet av systemen; Oktav, Heroma, Proceedo och/eller Platina
• Erfarenhet av arbete i landsting eller annan offentlig organisation
• B-körkort
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För detta arbete är det viktigt att du är utåtriktad, är lyhörd för kundbehov, att du är stresstålig och besitter en mycket god förmåga att kommunicera i tal och text med personer i och utanför vår organisation. Vidare är du serviceinriktad, flexibel och intresserad av människor, samverkan och att på ett målinriktat sätt arbeta såväl självständigt som i grupp.
Vid information om tjänsten kan du kontakta Nils- Göran Johansson 0611-804 47
Varaktighet, arbetstid
Heltid Vikariatsanställning 2018-01-01 till 2018-06-01
Publiceringsdatum2017-09-26ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-10-10
Ange följande referens när du ansöker: 66:2017:57
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktNils-Göran Johansson
nils.goran.johansson@lvn.se +4661180447
FöretagLandstinget Västernorrland
AdressLandstinget Västernorrland
Storgatan 1
87185 Härnösand
KontorsadressSe hemsida
Jobbnummer 3718752
Observera att sista ansökningsdag har passerat.