Administratör till Individ & Familjeomsorg

Kungsbacka Kommun / Administratörsjobb / Kungsbacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Kungsbacka, Mölndal, Göteborg, Härryda, Partille eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kungsbacka Kommun i Kungsbacka, Göteborg, Halmstad, Laholm, Hylte eller i hela Sverige

Kungsbacka är en dynamisk kommun där både människor och företag växer. Nu söker vi fler kollegor som också drivs av mod, ansvar och nytänkande. Vill du bli en av oss? Besök oss gärna på www.kungsbacka.se

Nu söker vi en administratör som vill vara med och forma sitt eget uppdrag, är handlingskraftig och en utpräglad problemlösare!

Om oss på förvaltningen för Individ & Familjeomsorg i Kungsbacka 
Vi på förvaltningen för Individ och Familjeomsorg i Kungsbacka ger socialt stöd till barn, unga och vuxna samt till personer med funktionsnedsättning.

Vårt uppdrag är att erbjuda lättillgänglig hjälp som skapar trygghet och främjar självständighet utifrån individens unika villkor. Vi gör utredningar, behandlar, genomför biståndsinsatser och arbetar med förebyggande verksamhet. I vårt uppdrag ingår även att driva boenden för ensamkommande barn och ungdomar och för personer med funktionsnedsättning har vi boenden, daglig verksamhet och personlig assistans. Den hjälp vi erbjuder bygger på aktuell forskning och beprövad erfarenhet och utgår från individens behov och de anhörigas önskemål. På förvaltningen arbetar cirka 800 medarbetare.

Verksamheten för Processledning och verksamhetsstöd 
Verksamheten Processledning och verksamhetsstöd etableras den 1 januari 2016 i den nya förvaltningen Individ och Familjeomsorg och ansvarar för förvaltningens samtliga lednings- och stödprocesser. I det ingår bland annat verksamhetsstöd som HR, Ekonomi och kommunikation, administration, IT- och lokalfrågor, kvalitetsarbete och strategisk förnyelse/utveckling av processer, metoder och organisation.

Idag finns det två administrativa enheter under Processledning och verksamhetsstöd och vi hanterar nämndadministration, arkiv, system, reception samt ger övrigt administrativt stöd till förvaltningens chefer och medarbetare.

Vi behöver anställa en administratör på heltid under ett års tid.

Din roll som administratör hos oss 
Den här rollen är ny och här kommer du att vara med och forma ditt eget uppdrag. Det ingår att tillsammans med övriga inom vår administrativa enhet samordna det som behövs göras inför att nya kollegor anställs i vår förvaltning. Du gör beställningar och planerar in introduktionsschema för kontakter med kollegor samt utbildar i OneNote, vårt ärendehanteringssystem LEX samt övriga system.

Du fungerar som ett stöd till förvaltningschefen och verksamhetschefer. Du planerar möten för förvaltningens ledningsgrupp och administrerar samt agerar sekreterare vid facklig samverkan. I din roll ingår att göra beställningar av resor, fika och blommor samt att boka planeringsdagar. Fakturahantering är också en del av dina arbetsuppgifter.

Din profil 
Du som söker har en eftergymnasial utbildning med inriktning administration, ekonomi eller liknande alternativt erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har några års erfarenhet av administrativt arbete. Du har mycket goda kunskaper om administrativa IT-system och trivs med att arbeta med datorn som verktyg. Vi förutsätter att du dagligen använder de vanligaste programmen som används i Microsoft Office, såsom Word, Excel och OneNote. Du har erfarenhet och goda kunskaper i e-handel och vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av LEX. Vi ser det också som meriterande om du har kunskap om hur offentliga förvaltningar fungerar.

Vi söker dig som har intresse, vilja och förmåga att arbeta serviceinriktat. Du är uppmärksam och tillmötesgående. Du tar ansvar och känner stolthet i ditt arbete. Du tar initiativ och är bekväm i en självgående roll där du själv strukturerar och driver ditt arbete framåt. Du är analytiskt lagd med förmåga att arbeta med komplexa frågor och att se sammanhang och konsekvenser. Du är en problemlösare av naturen med god förmåga att lösa nya situationer och frågor som kan uppstå i arbetet. Ditt arbete strukturerar och organiserar du på ett noggrant och effektivt sätt och du lägger stor vikt vid kvalitén i det du utför och levererar.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet

Vi erbjuder ett spännande och varierande arbete i en verksamhet där det händer mycket. Tjänsten är en visstidsanställning på heltid under ett år med tillträde enligt överenskommelse.

Välkommen med din ansökan senast 20 oktober 2016. Vi kallar till intervju löpande och kan komma att anställa innan sista ansökningsdag, så sök tjänsten redan idag!

Inför rekryteringsarbetet har Kungsbacka kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Visstidsanställning

Publiceringsdatum
2016-10-04

Ersättning
Individuell

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-10-20
Ange följande referens när du ansöker: 2016/803
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Enhetschef Pauline Martinius 0300-83 4719

Företag
Kungsbacka kommun

Adress
Kungsbacka kommun
Storgatan 37
43432 Kungsbacka

Kontorsadress
Storgatan 37

Jobbnummer
3084294

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kungsbacka Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kungsbacka Kommun: