Administratör till IFO avdelning vuxen och funktionshinder

Uddevalla Kommun, Socialtjänsten / Administratörsjobb / Uddevalla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Uddevalla, Munkedal, Färgelanda, Vänersborg, Trollhättan eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Uddevalla Kommun, Socialtjänsten i Uddevalla

Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 57 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan.

I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. I mötet med andra människor är våra ledord öppenhet, respekt och professionalitet. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart samhälle - för alla invånare.

Hjärtat i Bohuslän, liv, lust och läge ger livskvalitet!

Publiceringsdatum
2023-05-16

Beskrivning
Avdelning vuxen och funktionshinder söker en administratör!

Avdelning vuxen och funktionshinder är en del av Socialtjänsten och består av myndighetsutövning för vuxna och LSS (barn och vuxna) samt utförare inom missbruk och socialpsykiatri.

Avdelningen leds av avdelningschef samt sju enhetschefer.

Avdelningen söker nu en administratör. Du kommer fungera som administrativt stöd riktat mot avdelningens olika verksamheter samt ha egna ansvarsområden vilket innebär en central roll inom avdelningen. Inom avdelningen finns två administratörer som kommer att vara direkt underställda avdelningschef..

Dina arbetsuppgifter
I arbetsuppgifterna ingår ansvar för reception med mottagande av besökare och telefonsamtal samt posthantering. Ansvarsområdet omfattar även att vara personalredogörare, hantera fakturor och beställningar i ekonomisystemet, vara arkivansvarig för avdelningen samt inneha övergripande ansvar för praktiskt stöd avseende lokaler/fastighet och teknisk utrustning som datorer, kopiator, fax, telefoner, fordon, övriga IT- administrativa verktyg och system. Uppdraget innebär att vara en samordnande funktion inom avdelningen, ansvar och delaktighet i husansvaret avseende den fysiska arbetsmiljön.

Socialtjänsten har inlett en övergång till E-arkiv, vilket kommer att bli ett av uppdragen, samt övrig digitalisering och verksamhetsutveckling.

Arbetet ställer krav på upprätthållande av god service i samtliga kontakter.

Kvalifikationer
Gymnasieutbildning, gärna med kompletterande utbildning inom administration från yrkeshögskola.

Erfarenhet av administrativt arbete. Vana att arbeta i IT-miljö med olika verksamhetssystem samt god kunskap om IT-administrativa verktyg och system. Du behöver ha förståelse och kunskap för socialt verksamhetsområde med inriktning myndighetsutövning, vilket medför behov av viss kunskap inom lagstiftning, dokument och arkivhantering. Du behöver ha erfarenhet av dokumentation och dess medförande terminologi i språkbehandling samt tal och skrift.

Som person har du ett positivt förhållningssätt, är lätt att samarbeta med och tycker om en arbetssituation som präglas av många kontakter och ibland ett högt tempo under arbetsdagen. För den här tjänsten läggs stor vikt vid personlig lämplighet.

B-körkort krävs. Provanställning kan komma att tillämpas.

Rekryteringsprocessen kan komma att påbörjas innan ansökningstidens utgång.

Varmt välkommen med din ansökan!

Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas.

När du söker ett jobb i vår jobb-portal diarieförs din ansökan. Det beror på att vi är en offentlig verksamhet. Din ansökan blir då en allmän handling när vi har mottagit den. Det innebär att ansökningshandlingarna kan begäras ut av den som vill. Undantag är ansökningar från personer som har skyddad identitet. Om du av någon anledning inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system kontaktar du den person som anges vid kontakt i respektive annons.

För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-06-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/321".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Uddevalla kommun (org.nr 212000-1397)

Arbetsplats
Uddevalla kommun, Socialtjänsten

Kontakt
Shanaz Ghader
0522-698067

Jobbnummer
7782024

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Uddevalla Kommun, Socialtjänsten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Uddevalla Kommun, Socialtjänsten: