Administratör Till Idur I Täby
Azets / Ekonomiassistentjobb / Täby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Täby,
Vallentuna,
Upplands Väsby,
Danderyd,
Sollentuna eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Azets i Täby,
Upplands Väsby,
Stockholm,
Uppsala,
Göteborg eller i
hela Sverige Våra 2 800 medarbetare stöttar och förenklar verksamheten för våra 22 000 kunder. Vi är specialister på att lösa våra kunders verksamhetskritiska uppgifter, som ekonomi, lön och HR, så kunderna kan koncentrera sig på sina kärnverksamheter.
Tidigare hette vi Visma Services, men sedan vi separerade från Visma i december 2016 heter vi Azets Insight. Vi är dock fortfarande den ledande leverantören av ekonomi- och lönetjänster i Norden.
På Azets kombinerar vi erfarenhet och expertis med moderna digitala lösningar. Med modern teknologi och expertrådgivning hjälper vi våra kunder att omvandla data till värdefulla insikter, arbeta smartare och fatta mer lönsamma beslut.
Har du stor kunskap om tjänstepensioner framförallt ITP och brinner för att ge kunden den bästa servicen? Vi söker dig som vill arbeta som Tjänstepensionsadministratör på IDUR!
IDUR Information AB är arbetsgivarens part inom tjänstepensioner och sköter idag administrationen av tjänstepensioner för närmare 100 000 personer per månad. IDUR: s analystjänst ger arbetsgivaren svar på om pensionsavtalet följs och rätt avsättning till pensioner görs genom kontroll och revision av företagets tjänstepensioner.
Du kommer att arbeta i ett team som i dag består av 7 personer och arbetar med administration och ekonomi åt våra befintliga kunder. Vi behöver dig som trivs med att arbeta på ett modernt arbetssätt och gillar att delta i utvecklingen av IT system. Du gillar att samarbeta, ta fullt ägarskap för dina arbetsuppgifter och är van vid att ha kunden i fokus.
Publiceringsdatum2018-02-27ArbetsuppgifterAdministrativt kundansvar för några av IDUR s administrationskunder, vilket innebär att ansvara för och sköta hela den administrativa månads-processen.
Kontrollera och skicka filer till Collectum.
Kontakter med kunder och utredning av kundärenden.
Tätt Samarbete med KAM och planering och genomförande av kundmöten.
Genomföra kontroller i Excel.
Gå igenom och rätta kundanalyser.
Kontakter med övriga försäkringsbolag samt mäklare.
Utföra konsultarbete.
Medverka till merförsäljning.
Ansvara för dokumentation.
Vem är du?
För att passa till arbetet på IDUR bör du ha ett väl utvecklat logiskt tänkande och förmåga att se kundens behov. Du bör även ha mycket goda kunskaper i tjänstepensioner och kollektivavtalade försäkringar. Har du även arbetat med Utlandsförsäkringar och Alternativ ITP är det ett plus.
Önskvärt är försäkringsutbildning och/eller tidigare erfarenhet från administration av tjänstepensioner gärna inom ITP världen samt goda kunskaper i Excel.
Intresserad?
Har du frågor eller fungeringar? Kontakta Petra Borin på 073 514 42 03.
Vi kallar till intervjuer löpande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Ersättning Månadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-03-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPetra Borin +46 073 514 42 03
FöretagAzets
AdressAzets
Box 34212
10026 Stockholm
KontorsadressLINDHAGENSGATAN 94
Jobbnummer 3989996
Observera att sista ansökningsdag har passerat.