Administratör till HR-avdelningen

Sveriges Domstolar / Administratörsjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sveriges Domstolar i Jönköping, Eksjö, Skövde, Borås, Alingsås eller i hela Sverige

Vill du vara med och utgöra en pusselbit i det svenska rättsväsendet och på så sätt bidra till demokrati och rättssäkerhet för landets alla invånare? Då kan detta vara jobbet för dig!

Vad innebär arbetet?
Som administratör hos oss kommer du vara placerad på Löneenheten och tillsammans med HR och ekonomisamordnare arbeta med HR- och löneadministration.

Uppdraget innebär generella administratörsuppgifter samt kontakt med Domstolsverkets chefer och medarbetare gällande frågor kring, och hantering av, utlägg, frånvaro med mera i våra personaladministrativa system.

I uppdraget ingår även administrativa arbetsuppgifter från övriga enheter på HR-avdelningen såsom arkivering, diarieföring, distribuering av beslut med mera. Du kommer även hålla samman den administrativa processen vid domaranställningar.

Vem är du?
Du har ett par års erfarenhet av administration genom arbete och/eller utbildning. Det innebär att du har god kunskap och erfarenhet av att använda Office-paketet och du är även van vid att hantera olika stödsystem. Har du arbetat inom offentlig verksamhet är det meriterande. Du kommer svara på frågor i vår supportportal vilket kräver goda kunskaper i svenska språket, såväl i tal som i skrift.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och förutsätter att du är bra på att jobba i team. Du är också en person som bjuder på dig själv och bidrar till en bra arbetsmiljö. För oss är kvalité viktigt i våra leveranser vilket innebär att du behöver vara strukturerad och noggrann för att trivas hos oss.

Vilka är vi?
Löneenheten är en av fem enheter på Domstolsverkets HR-avdelning. Enheten består av 10 medarbetare och en enhetschef. Hos oss arbetar vi med ett aktivt medarbetarskap och ett tillitsbaserat ledarskap. Vi har en varm gemenskap med stöttande kollegor som fungerar som förebilder och expertstöd. Vi erbjuder möjlighet till distansarbete i upp till två dagar i veckan.

Som medarbetare på Domstolsverket har du möjlighet att aktivt bidra till utvecklingen inom hela Sveriges Domstolar, som utgörs av ett 80-tal domstolar, myndigheter och nämnder med omkring 7 000 medarbetare. På Domstolsverket arbetar cirka 400 medarbetare med att utveckla och stödja Sveriges Domstolar och huvudkontoret finns centralt i Jönköping, med lokalkontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Umeå. Vi arbetar för en jämställd arbetsplats och erbjuder intressanta arbetsuppgifter i en trivsam och modern miljö. Vi erbjuder också möjlighet till distansarbete.

Besök oss gärna på www.domstol.se och läs mer om hur det är att jobba hos oss.

Publiceringsdatum
2023-07-31

Övrig information
Placeringsort är Jönköping. Provanställning kan komma att tillämpas. Har du frågor om tjänsten kan du kontakta enhetschef Wiveka Engman via e-post wiveka.engman@dom.se alternativt HR-specialist Alexander Pavlica på telefonnumret i annonsen.

Välkommen med din ansökan!

Ersättning
Domstolsverket tillämpar individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-08-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "DOV 2023/904".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sveriges Domstolar (org.nr 202100-2742)

Arbetsplats
Domstolsverket

Kontakt
Alexander Pavlica, HR-specialist
036-155429

Jobbnummer
7996938

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sveriges Domstolar

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sveriges Domstolar: