Administratör till Hemtjänsten Gamlestaden-Utby i Nordost

Göteborgs kommun / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg, Härryda, Tjörn, Alingsås, Uddevalla eller i hela Sverige

Göteborg befinner sig mitt i ett utvecklingssprång. Staden växer kraftigt och arbetar för att bli en grön och nära storstad. Utmaningarna är många och komplexa. Staden ska leverera välfärdstjänster till en växande befolkning samtidigt som det sker betydande utveckling inom stadsutveckling och infrastruktur. Staden har också ett starkt fokus på arbetet med social hållbarhet för att skapa jämlika livsvillkor för göteborgarna. Ambitionen är att göra Göteborg till en föregångsstad, en stad som tillhör alla. En livlig, tolerant och välmående stad. En hållbar stad öppen för världen.

I Göteborgs stad finns idag 54 äldreboende i kommunal regi, 340 korttidsplatser och 30 öppna träffpunkter för seniorer. Cirka 8400 personer är beviljad hemtjänst och omkring 15 000 personer får kommunal hälso- och sjukvård varje år. Den nya förvaltningen för äldre samt vård och omsorg kommer bestå av över 8000 medarbetare som gemensamt driver den verksamheten varje dag. Vi kommer ha ett stort fokus på att utveckla kultur, förhållningssätt samt styrning- och ledning för att skapa bästa förutsättningar för kärnverksamheten. Vi söker dig som brinner för utmaningen att bygga upp en nyskapande och modern organisation.


Publiceringsdatum
2021-03-08

Arbetsuppgifter
Är det du som gör jobbet enklare för andra? Har du en logistisk och strategisk förmåga och är duktig på att fördela arbetsuppgifter? Är du pedagogisk och behåller lugnet i stressade situationer? Då kan det vara dig vi söker till vikariatet som Administratör i Hemtjänsten Gamlestaden-Utby i Nordost då vår nuvarande Administratör går på föräldraledighet i juni.

Ditt uppdrag som Administratör hos oss i Hemtjänsten Gamlestaden-Utby är att säkerställa att vi möter våra vårdtagares behov av vård och omsorg. I det dagliga arbetet är det du som skapar förutsättningar för en god planerad verksamhet med stöd av digitala planerings- och uppföljningssystem. Uppdraget utgår från vård- och omsorgsprocessen och har till uppgift att kvalitetssäkra planeringen utifrån individens behov.

I rollen som administratör ingår i huvudsak att:
• på delegering av chef vara uppdragsmottagare genom Treserva
• ansvara för planeringsprocessen att göra en digital planering
• koordinera för den dagliga driften, koordination gäller för både den enskilde och för medarbetaren
• administration för den dagliga driften
• samarbeta och samverka
• utifrån chefens bemanningskrav underhålla bemanningsplaneringen
• korttidsplanering
• uppföljning på uppdrag av chef
• ta fram rapporter och analysera statistik
• korttidsrekrytering vid till exempel sjukdom.


Kvalifikationer
I rollen som Administratör hos oss behöver du ha avslutad och godkänd gymnasieutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig för tjänsten. Du har grundläggande IT-kunskaper och behärskar det svenska språket väl i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter med administration och planering samt erfarenhet av arbete inom hemtjänst/vård och omsorg.

Vidare är det också meriterande om du har erfarenhet av:
• Arbete med digitala planeringsverktyg
• Arbete med mobila verktyg
• Schemaadministration, med fördel i Time Care Planering.
• Arbete i Personec
• Arbete i Plugo/Kompanion/Multiaccess.

Vi söker dig som har en logistisk och strategisk förmåga samt är duktig på att fördela arbetsuppgifter och leda grupper. För uppdraget krävs att du är pedagogiskt lagd och har en god kommunikativ förmåga. Det krävs också att du är trygg och stabil och kan behålla lugnet i stressade situationer. Du ser möjligheter i komplexa situationer och har lätt för problemlösning. Du bör ha en social kompetens och trivas bra med att arbeta med människor både i personliga möten och per telefon.

ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Som medarbetare i Göteborgs Stads Äldre samt vård- och omsorgsförvaltning jobbar du för en meningsfull vardag och service av hög kvalitet för alla invånare. Välkommen till en arbetsplats där vi bryr oss om varandra, arbetar tillsammans och tänker nytt. Vi är Göteborg.

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde: 2021-06-15 eller enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-03-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Göteborgs kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1012056".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Göteborgs kommun (org.nr 212000-1355)

Arbetsplats
Göteborgs Stad , Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen

Jobbnummer
5615753

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs kommun: