Administratör till hemtjänsten

Tranås Kommun / Administratörsjobb / Tranås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Tranås, Boxholm, Ödeshög, Kinda, Mjölby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Tranås Kommun i Tranås, Eksjö, Aneby, Jönköping, Linköping eller i hela Sverige

Att Tranås ligger nära gränsen till Östergötland med närhet till flera större städer, men ändå i Småland, märks tydligt. Med sitt läge har Tranås alltid varit en given handelsstad, fylld med drivna entreprenörer med en stadig fot i den småländska myllan. I Tranås kan du bo och verka tryggt - med närhet till varandra, naturen, skolan och fritidsaktiviteterna.
Här blir det mer tid över till det som du tycker är viktigt i livet.
OM ARBETSPLATSEN
Socialförvaltningen arbetar med människor genom livets alla delar och skapar bättre förutsättningar för människors livskvalité. Vi ansvarar för omsorg för äldre, personer med funktionsnedsättning samt individ- och familjeomsorg. Som en del av förvaltningen får du vara med och göra Tranås bättre för våra kommuninvånare genom att ge stöd i deras vardag.
Vår sektion ansvarar för hemtjänst, larmgrupp samt nattpatrull och riktar sig i huvudsak till kommunens äldre medborgare. Vårt arbete karaktäriseras av ett stort engagemang och ett stort hjärta för de individer som vi dagligen möter i våra verksamheter och har idag omkring 140 kunniga och drivna medarbetare. Ledningsgruppen för sektionen består av sektionschefen, enhetscheferna och en administratör. Som administratör sitter du tillsammans med enhetschefer på Vårdnavet. Från Vårdnavet utgår alla inom hälso- och sjukvård, vilket skapar ett gott samarbete mellan vårdprofessionerna. Vårdnavet har en bra strategisk placering i Tranås med en trivsam innemiljö.
Vår nuvarande administratör går vidare internt inom sektionen och därför söker vi nu en ersättare. Uppdraget är stimulerande och varierande och passar dig som trivs i en händelserik miljö där du får ställas inför olika utmaningar som ställer krav på din kreativa förmåga. Vi är ett sammansvetsat team som hjälps åt och värdesätter en god arbetsmiljö.
Välkommen till ett spännande uppdrag där du får vara med och påverka dagligen!

Publiceringsdatum
2024-07-24

Arbetsuppgifter
Som administratör utgör du en serviceinriktad stödfunktion för våra chefer inom hemtjänsten i arbetsuppgifter som dokumenthantering, ekonomi- och personaladministration samt bemanning och schemaläggning. Du har även det övergripande ansvaret för vår bilpark samt våra cyklar och nyckelskåp. Du har ett stort ansvar för introduktion av nyanställda medarbetare, vikarier och elever. Du spelar en central roll i mötet med Vårdnavets alla medarbetare och besökare där ditt goda bemötande och service är en viktig del i dessa möten.
KVAILFIKATIONER
Vi söker dig som har en administrativ utbildning alternativt erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Tidigare arbete inom socialtjänst eller liknande verksamhet är meriterande. Du behöver ha god kunskap om schemaläggning och vara väl förtrogen med Heroma eller annat motsvarande lönesystem. I verksamheten använder vi oss av planeringsverktyget TES och det är därför meriterande om du har kunskap inom det. Vi ser det även meriterande om du har kunskap inom vårat dokumentationssystem Combine samt erfarenhet av fakturahantering då det ingår i tjänstens arbetsuppgifter.
För att passa i denna roll tror vi dessutom att du är:
Tydlig: Du kommunicerar på ett tydligt sätt i tal och skrift och säkerställer att ditt budskap når fram samt att förväntningarna är klara för berörda parter. Du påminner och följer upp.

Serviceinriktad: Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har ett stort intresse att hjälpa andra.

Strukturerad: Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Sätter upp och håller tidsramar.

Självgående: Du tar ansvar över dina uppgifter och strukturerar ditt arbetssätt samt driver processer vidare. Du tar dig an uppgifter på ett kreativt och lösningsorienterat sätt.

Flexibel: Du kan anpassa dig till ändrade omständigheter. Du ser även möjligheter i förändringar.

Relationsskapande: Du är utåtriktad och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang. Du skapar enkelt kontakter och underhåller relationer. Du är mån om att upprätthålla ett gott samarbete och relaterar dig till andra på ett lyhört och smidigt sätt.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ANSTÄLLNING
Tillsvidareanställning, 100 %.
Tillträde: Omgående
LÖN OCH FÖRMÅNER
I Tranås kommun tillämpar vi individuell lönesättning.
Tranås kommun arbetar ständigt för att öka våra medarbetares välbefinnande. Läs mer om våra förmåner HÄR.
ANSÖKAN
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Tranås kommun använder vi rekryteringsverktyget Talent Recruiter. Vi ber dig därför skicka in din ansökan via Talent Recruiter genom att klicka på ansökningslänken i annonsen.
Intervjuer kan ske löpande under ansökningsperioden.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ersättning
Tranås kommun tillämpar individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-08-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Tranås kommun (org.nr 212000-0597)

Kontakt
Sektionschef
Maria Johansson
maria.johansson@tranas.se
0140-687 68

Jobbnummer
8810766

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Tranås Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Tranås Kommun: