Administratör till hemtjänst Nordost med inriktning planering
Göteborgs kommun / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg,
Härryda,
Tjörn,
Alingsås,
Orust eller i
hela Sverige I Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen gör vi insatser som leder till goda möten med dem vi är till för och med varandra. Med en kultur, förhållningssätt och styrning- och ledning i ständig utveckling skapar vi de bästa förutsättningarna.
Vi är ca 9 000 medarbetare som jobbar i hela staden och som gemensamt driver verksamheten varje dag. Vi har över 50 vård- och omsorgsboenden, 200 korttidsplatser, 30 öppna träffpunkter, hemtjänst till över 8 000 personer och hälso- och sjukvård till 15 000 personer varje år.
Vill du också jobba för en mer meningsfull vardag och service av högsta kvalitet för invånarna i Göteborg? Välkommen till en arbetsplats där vi bryr oss om varandra, arbetar tillsammans och tänker nytt. Vi är Göteborg.
Publiceringsdatum2023-02-22ArbetsuppgifterVill du ha ett roligt arbete som administratör med inriktning planering? Har du en hög servicekänsla och en utvecklad administrativ förmåga? Då kan du vara den vi söker! Enheten är inne i en spännande utvecklingsfas där vi formar enhetens stöd och service efter verksamheternas behov. I dagsläget har vi arbetat fram ett stöd med Time-Care ansvariga. Vi utvecklar fortlöpande enheten med administratörer inriktning närstöd som ska ge stöd till cheferna vid hemtjänstenheterna, omhänderta beställningar och arbeta med ökad tillgänglighet till omsorgstagare med ett-nummer in. Det så kallade närstödet är ett varierande och omväxlande arbete, vilket kräver god kommunikation och samtidigt ett självständigt arbete. För rätt person finns goda möjligheter att forma och utveckla rollen.
Som administratör i hemtjänsten arbetar du som uppdragsmottagare inom Socialtjänstprocessen och Hälso- och sjukvårdsprocessen samt koordinerar det dagliga arbetet. Arbetet innebär även att korttidsbemanna och tillsammans med enhetschef planera medarbetares scheman så att verksamhetens behov täcks. En del fysiskt arbete förekommer, som att ta emot och packa upp varubeställningar.
Du som administratör arbetar i flera verksamhetssystem för att fullfölja processerna på ett sätt som ger brukarna rätt service i rätt tid. Det är en 40 timmars tjänst, förlagd måndag-fredag med flex och behovet är oftast att administratörerna börjar 6.45.
KvalifikationerVi söker dig som har god dokumenterad vana av att arbeta i Treserva som uppdragsmottagare samt av journalföring och dokumentation. Tjänsten kräver också att du har erfarenhet av att planera och följa upp våra processer i verksamhetssystemen Phoniro och Kompanion i PluGo, samt skapa rapporter och statistik.
Vidare har du erfarenhet av TimeCare där du planerar medarbetarnas scheman, gör uppföljningar, samt skapa rapporter och statistik. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta i Personec då det ingår i uppdraget att agera rapportstöd genom att säkra upp att rätt saker läggs in i systemet och utbilda medarbetare.
Vårt krav är att du har minst ett års erfarenhet inom systemen Treserva, Phoniro/Kompanion samt TimeCare. Det är meriterande om du har B-körkort.
För att passa i rollen ser vi att du är en person som på ett effektivt sätt kan identifiera och analysera kärnan i ett problem samt föreslå möjliga lösningar. Du upprättar tydliga mål och planerar aktiviteter och projekt i god tid. Du använder tiden effektivt och ser till att arbetet slutförs samt följer upp resultatet.
Vidare har du har lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar och ny information. Det är viktigt att du är flexibel då det ingår i uppdraget att besöka och stödja olika enheter. Du visar respekt och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll. Du har en öppen och positiv attityd då du har omsorgstagarens behov som utgångspunkt för ditt agerande.
Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under annonseringstiden, så varmt välkommen att skicka in din ansökan redan idag!
ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vi arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen erbjuder vi dig:
• Trygg anställning med goda anställningsvillkor
• Karriärmöjligheter
• Internutbildningar
• Spännande och meningsfulla arbetsuppgifter
• Introduktion vid nyanställning
• Heltid med möjlighet till deltid
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden
När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-03-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C126133".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Göteborgs Kommun (org.nr 212000-1355)
Arbetsplats Göteborgs Stad , Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen
Kontakt Enhetschef
Johan Jonsson
johan.jonsson@aldrevardomsorg.goteborg.se 031-3668305 Jobbnummer 7476995
Observera att sista ansökningsdag har passerat.