Administratör till gemensam service

Kristianstads kommun / Administratörsjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad, Hörby eller i hela Sverige

Vårt arbete gör skillnad i människors vardag! Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill lyfta tillsammans med oss. Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 86 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund.

Trivs du i en roll där du får arbeta med både ekonomi, administration och kundkontakt? Är du dessutom driven och tycker om att agera detektiv för att finna den information du behöver? Då kan detta vara tjänsten för dig!

Vi på gemensam service skapar mervärde varje dag.

Vår verksamhet inom kommunledningskontoret, har som uppdrag att leverera kostnadseffektiva tjänster av hög kvalitet till Kristianstad kommuns förvaltningar samt till gemensam nämnd inom områdena intern service, lokalvård, måltid, bemanning samt fordon och transport. Tillsammans är vi cirka 450 medarbetare och vår enhet fordon och transport består av 33 medarbetare. Vi finns på gamla Nosaby folkskolas lokaler, Balsbyvägen 2-0.

Vi vill skapa mervärde för våra kunder och medarbetare. Vi vill vara attraktiva och efterfrågade och vi vill finnas för kunden och verksamheterna varje dag. Vilket innebär att vi:
• följer upp och utvärderar regelbundet våra tjänster och vår service.
• har ett gott bemötande.
• anpassar vårt utbud och tjänster efter kundens efterfrågan.
• ger förslag på utvecklande och effektiviserande åtgärder.
• möter kunden regelbundet i dialog.
• utvecklar nya arbetssätt och arbetsmetoder, tex digitalisering och nya servicetjänster.

Välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2023-12-28

Arbetsuppgifter
Som administratör hos oss får du ett omväxlande arbete där du har möjlighet att påverka och där din insats gör skillnad. Tillsammans med enhetens medarbetare planera, analysera, följa upp och driva förbättringsarbete för att kvalitetssäkra hållbar och efterfrågade servicetjänster.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara hantering fakturor, leasing , avyttring av fordon, hantera drivmedelskort, skadeanmälningar, parkeringstillstånd, bokning och behörigheter i Bilpool.

Du kommer att också ansvara för analys och uppföljning av enhetens fordonstjänster.
Andra administrativa uppgifter kan bli aktuella inom hela verksamheten gemensam service. Utöver detta driver, utvärderar och utvecklar du kontinuerligt såväl dina arbetsuppgifter som det gemensamma uppdraget.

Kvalifikationer
Vår enhet vill kännetecknas av att ha nöjda och stolta medarbetare genom vi samarbetar, tar ansvar, känner arbetsglädje och kollegialitet. Vi ser att du genom ditt engagemang och din positiva inställning bidrar till en vardag där vi alla hjälps åt och delar erfarenheter. Som person är du en prestigelös och nyfiken lagspelare med analytisk läggning som är mån om att leverera service av högsta kvalitet. Då rollen innebär många kontaktytor är det viktigt att du är kommunikativ och tydlig samt har förmåga att såväl stötta som ställa krav gentemot kunder och kollegor. Du drivs av verksamhetsutveckling och att arbeta med ständiga förbättringar.

Vi vill att du har gymnasieutbildning och minst två års erfarenhet av självständigt arbete i liknande roll, det vill säga en rådgivande/supporterande roll där du hanterat fakturor och avstämningar. Sedan tidigare arbeten är du van vid att hantera olika och stora flöden, tar dig an dina arbetsuppgifter på ett systematiskt sätt samt har förmåga att hantera flera arbetsuppgifter samtidigt. Eftersom kommunikation och dokumentation ingår i arbetet kan du kommunicera på svenska i tal och skrift. Du behöver goda kunskaper i Office-paket och det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i Excel. B-körkort krävs för tjänsten.

Eftersom vi har viss verksamhet som även är kopplade till barnomsorg kommer du att få visa upp ett belastningsregister enligt bestämmelser i 2 kap. 31-33 §§ skollagen om du erbjuds anställning.

ÖVRIGT
Kommunledningskontoret leder, samordnar, följer upp och utvecklar kommunens verksamhet utifrån en helhetssyn. Här finns verksamheter som ekonomi, HR, IT, medborgarcenter och strategiska frågor samt all gemensam service med lokalvårds-, måltids- och transportverksamheter i förvaltningen. Kommunledningskontorets arbete ska bidra till en positiv utveckling för alla som bor, arbetar, driver företag, studerar eller besöker vår kommun. Kommunstyrelsen ger ramarna och direktiven.

I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid.

Har du skyddade personuppgifter skickar du in din ansökan via post märkt med titel och referensnummer alternativt lämna din ansökan på Rådhus Skåne. Har du frågor kan nå oss via växeln 044-13 50 00.

Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-01-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "KLK-2023-102".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Kristianstads kommun (org.nr 212000-0951)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Kristianstad kommun, Gemensam service

Kontakt
Enhetschef
Peter Lindgren
044-13 64 29

Jobbnummer
8358105

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristianstads kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristianstads kommun: