Administratör till Funktionsnedsättning- Kommunassistans

Hudiksvalls kommun Boendestöd / Administratörsjobb / Hudiksvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Hudiksvall, Nordanstig, Söderhamn, Ljusdal, Bollnäs eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hudiksvalls kommun Boendestöd i Hudiksvall

Vi finns här för människor. Vi erbjuder olika typer av stöd till barn, unga, familjer och vuxna som på något sätt har behov av våra insatser. Vi ger personer det stöd som behövs för att sedan av egen kraft komma vidare till arbete, studier eller på annat sätt få hjälp för att utvecklas. Vi tar hand om våra gamla när de behöver stöd i sin vardag.
Vi är en av få kommuner i Sverige som har en samlad socialtjänst. Det innebär att myndighetsutövning samt behandlande och stödjande insatser finns i en och samma förvaltning. Det ser vi som en enorm styrka. Vi skapar värde för våra kommuninvånare och bidrar till ett gott och värdigt liv för alla, oavsett förutsättningar. Vi lägger stor vikt vid tidiga insatser och förebyggande arbete, professionellt och individuellt anpassat stöd. Vi är en lärande arbetsplats - Vi gör varandra bättre genom vårt kvalitetsarbete med fokus på dem vi är till för. Vi är social- och omsorgsförvaltningen en del av Hudiksvalls kommun.

Du kommer att ingå i ett administratörsteam inom verksamhetsområdet Vård- och omsorg 2, Funktionsnedsättning, med huvudsakliga arbetsuppgifter inom kommunens Personliga Assistans.
Du kommer att ha ett nära samarbete med enhetschefer, övriga administratörer och medarbetare i våra verksamheter. Administratörsteamet består av fem personer som stöttar upp varandra inom funktionsnedsättnings samtliga verksamhetsområden.
I teamet ingår även en bemanningssamordnare och en fritidskonsulent.



Publiceringsdatum
2021-11-29

Arbetsuppgifter
I denna tjänst förväntas du utföra arbetsuppgifter som;
• administrera diverse arbetsuppgifter för att tillgodose verksamhetens behov, till exempel skriva anställningsavtal och arbetsgivarintyg m.m.
• administrera personal och schemafrågor, lönerapportering
• vara support till medarbetarna kring arbetstider, schema, tidsrapporteringar, löne & semesterfrågor m.m
• fakturahantering i Raindance
• ta fram ekonomiska redovisningar till Försäkringskassan utifrån gällande avtal, lagar och rutiner.
• ha muntlig och skriftlig kontakt med Försäkringskassan kring blanketter och tidsredovisningar
• vara länken till interna och externa samverkansparter
• vara ett administrativt stöd åt enhetschefer
• vara behjälplig inom hela funktionsnedsättningsområdet där behovet är som störst samt bidra till ett gott samarbetsklimat tillsammans med dina kollegor.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har administrativ utbildning på minst gymnasienivå samt erfarenhet inom administrativt arbete.
Du ska ha goda kunskaper inom ekonomi och ha mycket god datavana.
Meriterande är om du arbetat i Medvind, Heroma och Raindance tidigare.
Du ska kunna arbeta självständigt men samtidigt ha ett gott samarbete med andra, ha ett glatt humör och bidra till en positiv och god arbetsmiljö tillsammans med dina kollegor. Då arbetsbelastningen stundvis är hög behöver du självständigt kunna prioritera bland arbetsuppgifter och hantera stressiga situationer på ett professionellt sätt.
Teamets gemensamma åtaganden innebär att ha god planering och struktur kring när uppgifter ska vara färdiga, samt att snabbt kunna växla till andra arbetsuppgifter och hjälpa till där det behövs.

ÖVRIGT
Mitt i Sverige, vid den vackra hälsingekusten, ligger Hudiksvalls kommun - eller kanske mer känt som Glada Hudik. Här lever 37 600 glada hudikbor, och mer än hälften av oss bor på landsbygden.

I Hudiksvalls kommun är avstånden korta till det mesta man vill göra och det man behöver, och du får tid över till det som är viktigt i livet. Här finns närhet till kontrastrika miljöer, ett aktivt föreningsliv och ett näringsliv med stor handlingskraft - många världsledande företag har sitt säte i vår kommun.

Hudiksvalls kommun är den största arbetsgivaren i kommunen. Tillsammans är vi 3 800 medarbetare inom 300 olika yrken som varje dag jobbar för att skapa värde för dem vi är till för - våra kommuninvånare. Det är ett stort och viktigt uppdrag som ska genomsyras av trygghet, öppenhet, delaktighet och jämlikhet. På så sätt hjälps vi åt att bygga ett samhälle där alla människor är lika mycket värda.

Läs mer om vad vi som arbetsgivare kan erbjuda dig: www.hudiksvall.se/jobbahososs

I och med att du ansöker om denna tjänst lämnar du också ditt samtycke till att Hudiksvalls kommun behandlar dina uppgifter i enlighet med Dataskyddsförordningen (GDPR). Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter: https://www.hudiksvall.se/Ovrigt/Om-personuppgifter.html

Observera att vi endast tar emot ansökningar via www.offentligajobb.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2022-01-01 Eller enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-12-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Hudiksvalls kommun Boendestöd

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1072364".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Hudiksvalls kommun (org.nr 212000-2379)

Arbetsplats
Hudiksvalls kommun Boendestöd

Kontakt
Enhetschef
Marie Aura
marie.aura@hudiksvall.se
0650 383 64

Jobbnummer
6172839

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hudiksvalls kommun Boendestöd

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hudiksvalls kommun Boendestöd: