Administratör till försäkringsbranschen

Framtiden AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Framtiden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Har du en administrativ ådra och vill ha en varierad roll? Vi söker för kunds räkning en administratör inom försäkringsbranschen.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som administratör har du en varierad vardag. Du kommer att administrera försäkringsmäklarna i form av att till exempel svara på telefonsamtal och mail till kunder. Även fakturahantering och värdeberäkning av försäkring blir en del av din vardag. Eftersom du har kontakt med kunder både i Sverige och utomlands, via telefon och mail är det viktigt att du kan kommunicera flytande på svenska och engelska. Arbetsuppgifterna kommer under inledande tid vara enklare för att succesivt öka ansvaret.

Du kommer bli en del av ett trivsamt mindre företag och få ta del av spännande arbetsuppgifter högt och lågt inom försäkringsbranschen.


Om företaget
Vår kund är verksam inom försäkringsbranschen och arbetar med försäkringsrådgivning mot privatsektor och företag som bor eller är verksamma utomlands. Mer information om vår kund ges vid intervjutillfället.

Din profil
För att vara aktuell för tjänsten ser vi att du:

• Kommunicerar flytande i skrift och tal på svenska och engelska.

Det är meriterande om du har någon typ av utbildning eller erfarenhet inom området.

Största vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi söker dig som är flexibel och kan anpassa dig efter olika arbetsuppgifter. Eftersom du blir en del av en liten grupp ser vi att du är öppen och social som trivs med att samarbeta. Vi ser gärna att du kommer med egna förslag och idéer kring det administrativa arbetet. Som administratör är det också viktigt att du har sinne för struktur och ordning.


Om oss
Som anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera Unga Talanger, dvs personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter - hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden AB för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.



Villkor
Start: Omgående
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Placering: Göteborg

Urval sker löpande, skicka gärna in din ansökan redan idag.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2017-07-06

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-31
Ange följande referens när du ansöker: 12627
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sofia Haugland Persson sofia.hp@framtiden.com

Företag
Framtiden AB

Adress
Framtiden AB
Drakegatan 7
41250 Göteborg

Kontorsadress
Drakegatan 7

Jobbnummer
3594749

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Framtiden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Framtiden AB: