Administratör till fastighetsavdelning
Lidl Sverige KB / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lidl Sverige KB i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Om Lidl
Lidl är en av de största kedjorna inom dagligvaruhandeln med tusentals butiker runt om i Europa. Vi öppnade våra första butiker i Sverige under 2003 och har sedan dess ständigt utmanat de etablerade kedjorna och sänkt matpriserna. Varje vecka väljer hundratusentals svenskar att handla smart när de går till någon av våra närmare 170 butiker runt om i Sverige.
Vad blir dina arbetsuppgifter?
Som administratör för Portfolio Management har du både egna ansvarsområden samt agerar som stöd för våra projektledare. Du arbetar med grundläggande administrativa uppgifter som t.ex. fakturakontroll, kalkylblad, bokningar och förberedelser inför möten och protokollskrivning.
I rollen ingår även att assistera våra projektledare med att ta fram presentationsmaterial i PowerPoint. Du sammanställer information från våra olika avdelningar och kvalitetskontrollerar uppgifter som registreras i våra fastighetssystem. Utöver dessa arbetsuppgifter hjälper du till med att hantera och bearbeta våra riktlinjer och rutiner. Detta innebär bl.a. att strukturera och organisera dokument, språkgranska riktlinjer samt arbeta fram nya i Word. Beroende på din kunskap i tyska kan även översättningsarbeten mellan svenska och tyska inkluderas i dina arbetsuppgifter. I rollen som administratör kan du också ansvara för att driva egna, mindre projekt.
Vilka erfarenheter söker vi?
Vi söker dig som har en avslutad gymnasieutbildning och erfarenhet av liknande administrativa arbetsuppgifter. Har du arbetat inom fastighetsbranschen ses detta som meriterande, men det är inget krav för att söka tjänsten.
Vi utgår från att du har väldigt goda kunskaper i Officepaketet, särskilt Word och PowerPoint. Du har erfarenhet av arbete med databaser, kalkylblad, texthantering och uppföljning av olika ärenden. Då tyska är vårt koncernspråk är det därutöver väldigt meriterande om du kan uttrycka dig väl i både tal och skrift på detta språk.
För att vara rätt person för den här tjänsten är det viktigt att du brinner för administrativa uppgifter samt har ett strukturerat och organiserat arbetssätt. Du är noggrann och ansvarstagande med förmågan att hantera många olika arbetsuppgifter samtidigt och kunna slutföra dem mot en given deadline. Vi värdesätter en utpräglad samarbetsförmåga, positiv och hög serviceinriktning och en god kommunikationsförmåga i tal och skrift. Då arbetstempot emellanåt kan vara högt är det viktigt att du trivs med detta och även kan fokusera i stressiga situationer.
Vad kan vi erbjuda dig?
För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs ? på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: tillsammans, ansvar, smart och engagemang. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare i deras utveckling. Det är därför glädjande för oss att vi kan erbjuda goda utvecklingsmöjligheter inom Lidl-gruppen, både i Sverige och internationellt.
Tjänsten är en heltidstjänst, med tillträde enligt överenskommelse, och du är placerad vid vårt huvudkontor i Solna. Som anställd på Lidl omfattas du av Kollektivavtal för tjänstemän.
Har vi väckt ditt intresse?
Välkommen att söka tjänsten via länken "Söka jobb online" på vår hemsida.Obs! Vi tar endast emot ansökningar som inkommer via denna länk. Denna rekrytering sker med löpande urval varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast 28 november 2014. Vid frågor, vänligen kontakta vår centrala rekryteringsfunktion via vår växel på tfn 08-55 55 70 00.
Publiceringsdatum2014-11-13Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
FöretagLidl Sverige KB
AdressLidl Sverige KB
17104 SOLNA
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-5555 7000
Jobbnummer 2066321
Observera att sista ansökningsdag har passerat.