Administratör till Familjehemsenhet Hisingen

Göteborgs kommun / Administratörsjobb / Göteborg
2023-02-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör till Familjehemsenhet Hisingen" (publicerad 2023-10-10) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg, Härryda, Tjörn, Alingsås, Uddevalla eller i hela Sverige

Socialförvaltningen Hisingen är en del av socialtjänsten i Göteborgs Stad. Vi är en av fyra socialförvaltningar. Vi arbetar målmedvetet för att skapa en bättre vardag för invånarna på Hisingen.
Vi erbjuder stöd inom individ- och familjeomsorg, socialjour, hjälp vid missbruk och i integrationsfrågor. Vi arbetar även med fritidsverksamhet samt förebyggande arbete kring till exempel folkhälsoarbete, samhällsplanering, lokalt trygghetsarbete och integrationsfrågor.
Vill du ha ett viktigt och meningsfullt arbete där vi alla tillsammans utvecklar socialförvaltningen Hisingen där "vi är ett starkare ord än jag". Välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2023-02-06

Arbetsuppgifter
Familjehemsenheten Hisingen har sin organisatoriska tillhörighet inom avdelning Barn och Unga Resurs,
Socialförvaltningen Hisingen. Vi arbetar på uppdrag. Vi erbjuder dig ett omväxlande och meningsfullt arbete och en arbetsplats där vi bryr oss om varandra, arbetar tillsammans och tänker nytt.
På Hisingens familjehemsenhet arbetar idag 30 personer. Två enhetschefer, tre 1.e socialsekreterare, 21 familjehem- och kontaktsekreterare samt tre administratörer.
Enhetens uppdrag är att bistå socialförvaltningen på Hisingen med familjehem, kontaktfamiljer stödfamiljer och kontaktpersoner LSS.
Nu kommer två av våra administratörer gå i pension 2024 och vi söker ersättare.

Vi erbjuder ett självständigt arbete med varierande arbetsuppgifter samtidigt som vårt arbete bygger på samarbete mellan administratörer, familjehemssekreterare och uppdragstagare där du kommer att fungera som ett viktigt stöd för dessa.
En väsentlig del av administratörernas arbetsuppgifter är att arbeta med verksamhetsstödet i Treserva som bland annat innebär att ansvara för utbetalningar av ersättningar till våra uppdragstagare.
Du kommer även att hantera debiteringsunderlag och fakturor samt visst arkivarbete.
Vi söker dig som har gymnasieutbildning och administrativ påbyggnadsutbildning. Det är ett krav att du tidigare arbetat inom administration med olika IT-stöd och att du har god förmåga att utrycka dig i tal och skrift.
Meriterande är om du arbetat i våra IT system så som Treserva, Agresso, Proceedo samt Officepaketet mestadels Excel. Visst chefsstöd ingår i tjänsten.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har gymnasieutbildning och administrativ påbyggnadsutbildning. Det är ett krav att du tidigare arbetat inom administration med olika IT-stöd och att du har god förmåga att utrycka dig i tal och skrift.
Meriterande är om du arbetat i våra IT system så som Treserva, Agresso, Proceedo samt
Officepaketet mestadels excel. Du behöver kunna personaladministration samt ekonomi.

Ansvarsfull - Krav
Du tar ansvar för dina och de gemensamma arbetsuppgifterna med verksamhetens/brukarnas bästa i fokus. Du tar dina uppgifter på allvar, är mån om att slutföra det du påbörjat och ser till att arbetet blir utfört på rätt sätt.

Samarbetsinriktad - Krav
Du har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten.

Serviceinriktad - Krav
Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att framföra lösningar. Du är mån om att ta reda på vilka förväntningar som finns hos uppdragsgivare och andra intressenter samt följer upp att dessa införlivas. Du är balanserad, positiv och observant i ditt kundbemötande.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-02-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C123436".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Göteborgs Kommun (org.nr 212000-1355)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Göteborgs Stad , Socialförvaltningen Hisingen

Kontakt
Enhetschef
Carina Eriksson Gadd
carina.eriksson@socialhisingen.goteborg.se
031-3666291

Jobbnummer
7413752

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs kommun: