Administratör till Extern Kundtjänst på Karolinska Universitetss

Region Stockholm / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Stockholm i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Är du en nyfiken och flexibel doer som kan lyfta blicken och se helheten? Om ja, sök jobbet nu!

Publiceringsdatum
2021-09-27

Om företaget
Stab Vårdstöd är en central stabsfunktion inom Karolinska Universitetssjukhuset.

Staben består av 3 verksamhetsområden, där samtliga arbetar nära vården i syfte att stötta kärnverksamheten med att leverera Karolinskas vårduppdrag till högsta kvalitet. Just förståelsen för och närheten till vårdverksamhetens vardag är en framgångsfaktor för hela staben.
Stab Vårdstöd ansvarar för flera av Universitetssjukhuset centrala områden som fastighetsutveckling, FM- och servicetjänster samt kundtjänst och administration.

Avdelning Extern Kundtjänst är en del av verksamhetsområde Kundtjänst och Administration. Den Externa Kundtjänstens medarbetare är ofta de som tar emot våra kunder inför deras besök på Universitetssjukhuset. Vi är en viktig del av kundens helhetsupplevelse av Karolinska och är ödmjuka inför uppgiften att få vara ett ansikte ut mot allmänheten.

Vårt uppdrag är att informera, vägleda och besöksregistrera. Våra kunder är patienter, anhöriga, allmänhet och kollegorna inom Karolinska.

Om tjänsten
Just nu har vi behov av en serviceinriktad medarbetare som kan jobba i Centralkassa. Centralkassans uppdrag är att ankomstregistrera och ta betalt och även efterregistreringar av öppenvårdsbesök. Vi har 6 centralkassor, 2 i Huddinge och 4 i Solna. Du ska kunna jobba på bägge siter.

Vi söker

Vi söker dig som:

- Vi söker dig som brinner för gott bemötande och service med fokus på rättssäker ärendehantering.
- Du är lösningsorienterad och försöker hela tiden förbättra arbetet och utveckla verksamheten. Du använder resurser kostnadseffektivt för att nå önskad effekt.
- Du har ett genuint intresse för människor och verksamheten.
- Du kan arbeta självständigt utifrån uppsatta mål och har god kommunikations- och samarbetsförmåga.
- Du har ett holistiskt perspektiv där ansvar, medmänsklighet och helhetssyn är en självklarhet.

Vi lägger för denna befattning stor vikt vid personlig lämplighet. Tjänsten är ett vikariat, längst till och med 2022-01-31.

Kvalifikationer
Kvalifikationer
- Du ska ha minst gymnasieexamen inom ett av följande program: hotell och restaurang, handel, ekonomi, juridik, administration eller annat program/motsvarande arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer är relevant utifrån befattningsbeskrivningen.
- Du ska känna dig väl förtrogen med arbete på digitala plattformar och vara en fena på Office365 samt webbaserade administrationsverktyg/systemstöd.
- Goda kommunikationsförmågor i svenska och engelska i såväl tal som skrift
- Erfarenhet av att kunna tolka och tillämpa regelverket gällande exempelvis offentlig och sekretess, regelverket för patientavgifter, patientdatalagen, osv.
- Har erfarenhet inom serviceyrket.

Meriterande:

- Har erfarenhet gällande patientavgiftsfrågor och arbetat på centralkassan
- Erfarenhet av att arbeta inom patientnära verksamhet samt ha kunskap om vård i ett större landsting.
- Språkfärdighet i andra språk utöver svenska och engelska.



Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande

med olika bakgrund och förutsättningar.



Intervjuer sker löpande.



Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen

"Sök tjänsten". Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss

direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare

jobbannonser.



Läs mer om rekryteringsprocessen på Karolinska på https://www.karolinska.se/jobba-hos-oss/rekrytering-pa-karolinska/

Om Karolinska Universitetssjukhuset

Vi på Karolinska Universitetssjukhuset är stolta över att vi är ett av världens främsta universitetssjukhus. Förutom vårt särskilda ansvar för den högspecialiserade vården i Stockholmsregionen är huvuduppdraget att tillsammans med Karolinska Institutet utbilda framtidens vårdanställda och bedriva världsledande forskning samtidigt som vi fortsätter vårt arbete med att utveckla vården för patientens bästa. Vi arbetar inom en rad olika områden och professioner.

Vår vision - Vi ska bota och lindra imorgon det ingen kan bota och lindra idag.

Läs gärna mer om oss på www.karolinska.se och följ oss på sociala medier!



Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar.

Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen "Sök tjänsten". Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.

Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion.
http://www.sll.se/

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Omgående Visstidsanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-10-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
REGION STOCKHOLM

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/1369".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Region Stockholm (org.nr 232100-0016)

Arbetsplats
Stab Vårdstöd, Enhet Kundtjänst och administration

Jobbnummer
5996445

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Stockholm: