Administratör till enheten för Juridik, upphandling och föreningsstöd

Stockholms kommun / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Upplands Väsby, Värmdö eller i hela Sverige

Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Socialförvaltningen svarar för vissa kommunövergripande verksamheter inom socialtjänsten, som av ekonomiska, kompetensmässiga och praktiska skäl organiseras centralt i staden.

Din framtida arbetsplats

Enheten Upphandling, juridik och föreningsstöd ligger under stadsövergripande avdelningen och ansvarar för rådgivning och genomförande av upphandlingar på uppdrag av egna driftverksamheter, stadsdelsnämnderna, facknämnderna samt kommunfullmäktige. Enheten arbetar även med juridisk rådgivning, avtalsvård, föreningsbidrag och idéburet offentligt partnerskap (IOP).

Vi söker nu en administratör som kommer att vara vårt ansikte utåt. Rollen innebär att ta emot frågor från socialförvaltningens medarbetare och avtalspartners och ha god kontroll på våra avtal/upphandlingar. I rollen ingår också att stötta enhetens medarbetare. Enheten består i dagsläget 14 personer och du blir en del av en grupp som bryr sig om, stöttar och hjälper varandra. Inom gruppen finns mycket kompetens och positivitet.

Tjänsten är en visstidsanställning t.o.m 30 september 2023, med start enligt överenskommelse

Din roll hos oss

Som administratör hos oss kommer du att ha en varierad och mångsidig roll. Stort fokus kommer att ligga på kommunikation med våra samarbetspartners inom och utanför staden. Du kommer bland annat att ansvara för två av enhetens funktionsbrevlådor genom att svara på frågor samt skicka vidare ärenden till andra medarbetare.

Du kommer ha ansvar över att information om våra avtal, föreningar och upphandling är uppdaterat i stadens olika system och databaser. Du hjälper också till med utskick av avtal och liknande handlingar samt arbetar med diarieföring. Utöver detta tar du hand om enhetens fakturor, sammanställer enklare statistikuppgifter, hjälper till med beställningar till enhetens medarbetare och ger annat praktiskt stöd.

Din kompetens och erfarenhet

Vi söker dig som har

- en eftergymnasial utbildning från högskola, universitet eller yrkeshögskola med samhälls-eller statsvetenskaplig inriktning, eller med inriktning som vi bedömer likvärdig
- minst ett par års administrativ arbetslivserfarenhet som vi bedömer som relevant för tjänsten, allra helst inom kommunal verksamhet
- goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift
- bred vana att skriva texter, tolka texter och avtal samt en förmåga att uttrycka dig korrekt.

• Det är meriterande om du har

- erfarenhet av arbete inom socialtjänst eller andra sociala verksamheter
- erfarenhet av administrativt arbete inom upphandling eller juridik
- goda kunskaper i Microsoft Excel.

Som person är du välorganiserad och kan självständigt prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du brinner för att ge god service, gillar att ha många kontaktytor och har lätt för att samarbeta andra. Vidare är du tydlig i din kommunikation och har en mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du är flexibel i ditt sätt att arbeta och har en positiv inställning till nya idéer och förslag. Du är intresserad av förbättringsarbete och hjälper gärna till med att utveckla och effektivisera din arbetsplats

Vi erbjuder

I rollen får du möjlighet att komma in och skaffa dig värdefull erfarenhet inom administration kopplat till upphandling, juridik och föreningsstöd. Här får du jobba i inom en samhällsnyttig verksamhet med omväxlande och utvecklingsfokuserade uppgifter.

Enheten är placerad i fräscha lokaler vid centrala Farsta med närhet till kommunikationer, gym och träningsanläggningar. Vi erbjuder goda möjligheter till friskvård och vi eftersträvar att våra medarbetare har en bra balans mellan arbete och privatliv. Det gör vi genom att exempelvis erbjuda flexibel arbetstid och generöst friskvårdsbidrag. Som medarbetare i Stockholm stad får du ett meningsfullt, engagerande och inspirerande arbete med bra karriärmöjligheter. Läs gärna mer om våra förmåner https://jobba.stockholm/formaner/.

Varmt välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2022-09-29

Övrig information
I ditt personliga brev vill vi bara ha information som styrker eller förtydligar dina kvalifikationer/ditt CV samt en kort motivering om varför just du skulle passa för tjänsten.

Läs gärna mer om Stockholms stad som arbetsgivare på vår http://www.stockholm.se/Arbete/Att-arbeta-i-Stockholms-stad/ eller https://www.linkedin.com/company/stockholms-stad.

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Visstidsanställning till

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-10-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Stockholms kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/6692".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Stockholm stad, Socialförvaltningen

Kontakt
Jörgen Nordin, enhetschef
0850825109

Jobbnummer
7027387

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: