Administratör till enheten för installation och service, vikariat

Stockholms kommun / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Upplands Väsby, Värmdö eller i hela Sverige

Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Äldreförvaltningen ansvarar för kommunövergripande frågor rörande äldreomsorg, samt för att i dialog med stadsdelsnämnderna samordna, utveckla och följa upp äldreomsorgen i staden.

Vi söker en administratör som bokar och planerar installationer av trygghetslarm och kommande digital teknik.

Ditt nya arbete

Som administratör arbetar du med att boka installation av trygghetslarm och serviceuppdrag för kunder i hela Stockholm stad. I ditt uppdrag ingår även att registrera nya kunder och hantera utförarbyten. Du har telefonkontakt med kunder, anhöriga, biståndshandläggare och utförare samt har bevakning av e-post och fax.

Arbetet som administratör är omväxlande med många kontaktytor. Du arbetar i team tillsammans med installationstekniker och i nära samarbete med dina administratörskollegor.

Som administratör arbetar du dagtid vardagar. Tekniker finns i tjänst årets alla dagar och du arbetar schemalagt dagtid. Enheten för installation och service består idag av ca 28 medarbetare varav 22 är tekniker för trygghetslarm och nyckelfri hemtjänst.

Den framtida utvecklingen inom välfärdsteknologin gör att arbetet kan utvecklas med nya spännande arbetsuppgifter, såsom GPS-larm och digital tillsyn. I en förlängning handlar det om att förbättra arbetsmiljön, minska antalet transporter och inte minst ge en bättre och säkrare samhällsservice till stockholmarna.

Din erfarenhet och kompetens

Vi söker dig som har

- slutförd gymnasieutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet
- goda kunskaper i MS Office
- vana från administrativt datorarbete
- god förmåga att uttrycka dig muntligt och skriftligt

Det är meriterande om du har

- erfarenhet av samordning och planering i liknande verksamhet

Vi söker dig som har ett gott kundbemötande och som tycker om att planera för verksamhetens bästa. Du är serviceinriktad och kommunikativ i mötet med samarbetspartners och kollegor. Du har en god samarbetsförmåga men kan också arbeta självständigt under eget ansvar. Du är trygg i dig själv, ser relationer i sitt rätta perspektiv och agerar lösningsorienterat och anpassat till situationer.

Du är noggrann, flexibel och nyfiken på nya digitala lösningar. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet för denna tjänst.

Publiceringsdatum
2023-02-08

Övrig information
Urval och intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden.

Vår arbetsplats är i nyrenoverade lokaler, mycket nära Älvsjö station.

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-03-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/691".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Stockholms Trygghetsjour, Enheten för installation och service

Kontakt
Tobias Forsberg, enhetschef
08-50840602

Jobbnummer
7425537

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: