Administratör till Energimyndigheten

Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Eskilstuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Eskilstuna, Kungsör, Västerås, Strängnäs, Hallstahammar eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Eskilstuna, Västerås, Strängnäs, Hallstahammar, Köping eller i hela Sverige

Energimyndigheten leder samhällets omställning till ett hållbart energisystem.
Vi bidrar med fakta, kunskap och analyser om tillförsel och användning av energi i samhället, och arbetar för en trygg energiförsörjning. Forskning om framtidens fordon och bränslen, förnybara energikällor och smarta elnät får stöd av oss. Vi stöttar också affärsutveckling som gör det möjligt att kommersialisera innovationer och ny teknik, och ser till att goda lösningar kan exporteras. Vi ansvarar för Sveriges officiella statistik på energiområdet, och hanterar elcertifikatsystemet och handeln med utsläppsrätter. Dessutom deltar vi i internationella klimatsamarbeten, och förmedlar fakta om effektivare energianvändning till hushåll, företag och myndigheter.

Publiceringsdatum
2021-05-18

Om tjänsten
I rollen som administratör arbetar du i huvudsak med elcertifikat som är ett ekonomiskt stöd för producenter av förnybar el. I arbetsuppgifterna ingår diarieföring och registrering av alla typer av ansökningar/anmälningar/förändringar gällande elcertifikat och ursprungsgarantier som inkommer via e-tjänster, post samt mejl.
Du hanterar även ansökningar för erhållande av e-tjänst för elcertifikatsystemet via Säkerhetsadministration för privatpersoner, ombud och företag samt registrering av nyinkomna intressenter. Du ger stöd till handläggare samt intressenter som rör ovan nämnd hantering och du avslutar även
digitala ärenden i ärendehanteringssystemet.

Kompetenser
• gymnasium eller likvärdig utbildning
• minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som administratör/assistent eller liknande
• mycket goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet
• kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
• Kunna arbeta självständigt

Meriterande
• erfarenhet från arbete inom offentlig verksamhet
• erfarenhet av arbetat i dokument- och ärendehanteringssystem
• erfarenhet av arbete med registratursfrågor mervärde
• erfarenhet av Energimyndighetens ärendehanteringssystem ÄHL
• erfarenhet av Energimyndighetens e-tjänst för elcertifikat och ursprungsgarantier EUGEN
• erfarenhet av kreditupplysningstjänst Creditsafe eller liknande



Tjänsten som administratör är ett konsultuppdrag. Tjänsten är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos kund. Anställningsformen är heltid.
Omfattning: 100%,





Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare: Cecilia Furusjö via Adecco 010 - 173 73 00.
Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-05-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Adecco Sweden AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-34687".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677), http://www.adecco.se/

Jobbnummer
5716823

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: