Administratör till Energiföretagen Sverige

Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Är du ute efter att arbeta deltid som administratör under en kortare period - Se hit! Nu söker vi en administratör till vår kund Energiföretagen Sverige. Vi söker dig med viss administrativ erfarenhet och kunskap i Officepaketet.

Publiceringsdatum
2018-10-17

Om tjänsten
Som administratör kommer du att ansvara för en välfungerande och effektiv administrativ service hos Energiföretagen med fokus på administrativt stöd till Energiföretagens regioner samt olika enheter inom verksamheten.

Rollen kommer medverka i planering och genomförande av lokala medlemsaktiviteter, möten, seminarier, rådslag m.m. I rollen ingår även att uppdatera medlemsregister, administrera inbjudningar, logistik, praktiskt genomförande och uppföljning kring de aktiviteter som genomförs samt bistå med distribution av nyhetsbrev och utskick.

Vidare ingår i denna roll även kontakt med leverantörer, föreläsare, konferensanläggningar men även Energiföretagen Sveriges medlemmar i det dagliga arbetet.

Tjänsten är 50% under kontorstid. Till att börja med är detta uppdrag på 1 månad och kan komma att förlängas.

I din roll som administratör kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• "Front Office" för regionen inkl. medlemsservice samt externa kontakter.
• Assistera regionchefen i det löpande arbetet och administration av regionala föreningsformalia.
• I nära samarbete med Regionchef medverka i planering och genomförandet av regionala och lokala medlemsaktiviteter och möten, seminarier, rådslag mm samt ev. centrala möten (t.ex.Branschrekrytering).
• Administrera inbjudan, logistik, praktisk genomförande och uppföljning (inkl. faktureringsunderlag och dokumentdelning) av planerade regionala och lokala aktiviteter.
Om dig
Vi söker dig som har en gymnasieutbildning eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt.
Vidare har du lång erfarenhet av administrativt stöd och servicearbete och är en van användare av Officepaketet.
Vidare ser vi att du som person är noggrann och strukturerad, serviceinriktad och prestigelös. Du är kommunikativ och har lätt att skapa kontakt med andra.
Viktigt för tjänsten är:
• Att du är serviceinriktad
• Noggrann och strukturerad
• Prestigelös
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet

Att arbeta som konsult på Adecco
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.

Om anställningen
Tjänsten som administratör är ett konsultuppdrag med start omgående. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten skall tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".
* Första steget i vår rekryteringsprocess är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.

* Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.

* Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Randa Melko via 08 - 100 500.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Enhetsassistent, assistent, administratör, Solna, Stockholm, Energiföretagen Sverige, Adecco.

Varaktighet, arbetstid
Deltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-16
Ange följande referens när du ansöker: ref-27913
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Randa Melko

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Svetsarvägen 8
17141 SOLNA

Kontorsadress
Svetsarvägen 8

Jobbnummer
4408360

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: