Administratör till ekonomiavdelningen
Värnamo Kommun / Administratörsjobb / Värnamo
2021-12-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör till ekonomiavdelningen" (publicerad 2021-12-07) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Värnamo,
Hylte,
Gnosjö,
Gislaved,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Värnamo Kommun i Värnamo,
Jönköping,
Simrishamn,
Ludvika eller i
hela Sverige Värnamo kommun mitt i Småland är en tillväxtregion och har ett framgångsrikt näringsliv och en hög sysselsättning. Vi är utsedda till Årets kommun 2016 bland annat tack vare en strategisk satsning på bredbandsutbyggnad och delaktighet. Även goda kommunikationer och en väl utbyggd offentlig service kännetecknar vår expansiva kommun med 34 400 invånare. Vår vision är: "Värnamo kommun, den mänskliga tillväxtkommunen - 40.000 invånare år 2035".
Ekonomiavdelningen tillhör kommunledningsförvaltningen och ansvarar bland annat för upphandlingar, elektronisk handel, leverantörsfakturor, kundreskontran, budget och bokslutsprocess. Värnamo kommun arbetar för att effektivisera inköpsprocesser och fakturarutiner för att minimera antalet papperstransaktioner, detta genom att digitalisera flödet av beställningar och fakturor.
Publiceringsdatum2021-12-03Dina arbetsuppgifterDu kommer arbeta med administration av kommunens leverantörsreskontra och e-handel i vårt ekonomi- och inköpssystem Raindance. Du kommer också att arbeta med övrig ekonomiadministration. De dagliga arbetsuppgifterna består bland annat av registrering av inkommande pappersfakturor, hantering och utredning av påminnelser och inkassokrav. Du hanterar dagligen supportärenden, både via telefon och ärendehanteringssystem. Du kommer även arbeta med uppföljning och delta i enhetens effektiviseringsarbete. Du kommer också att arbeta med utbildning av leverantörsreskontran för användarna.
Kompetens och erfarenhet
Du innehar eftergymnasial utbildning inom administration eller ekonomi, samt goda kunskaper i Excel. Om du har erfarenhet av administrativt arbete inom leverantörsreskontra och e-handel är detta meriterande, likaså om du har god erfarenhet av Raindance. Du har god datorvana och känner dig bekväm i IT-miljö, då större del av arbetet sker i våra olika IT-system.
Du har en god kommunikationsförmåga då du hanterar både interna och externa kontakter. Det är en fördel om du känner dig bekväm med att hålla interna presentationer och utbildningar.
Som person trivs du med att arbeta både självständigt och i team. Du har förmågan att hantera flera arbetsuppgifter samtidigt och är noggrann även under tidspress. Du tycker om rutinuppgifter och förstår vikten av att arbeta proaktivt och har ett lösningsfokuserat arbetssätt. Då uppdraget är omväxlande behöver du kunna strukturera ditt eget arbete och vara självgående. Du kan lätt kommunicera svenska språket i tal och skrift.
Vi ser gärna att du bifogar personligt brev och cv.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänstetillsättning.
Intervjuer sker löpande
Varaktighet, arbetstid
Vikariat 2022-03-01 till 2023-08-31 / Heltid .
ErsättningVi tillämpar individuell lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-12-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagVärnamo kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "KLF:2021:20".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Värnamo kommun (org.nr 212000-0555)
Kontakt Redovisningschef
Karlsson, Peter
peter.karlsson@varnamo.se 0370-378122 Jobbnummer 6151017
Observera att sista ansökningsdag har passerat.