Administratör till DHL Örebro

KFX HR-partner Göteborg AB / Administratörsjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos KFX HR-partner Göteborg AB i Örebro, Nyköping, Borås, Göteborg, Mölndal eller i hela Sverige

Om tjänsten
Är du en noggrann administratör som är tillgänglig omgående? Är du en lösningsorienterad person som är nyfiken att arbeta inom transportbranschen? Vi söker dig som är självgående, prestigelös och har ett öga för detaljer!

Du kommer bli anställd hos oss på KFX HR-partner och arbeta hos vår kund DHL som har kontor i centrala Örebro. Tjänsten är på heltid och tillsvidare.

Om företaget
DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är "logistikbolaget för hela världen". DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. Med ett globalt nätverk som består av mer än 220 länder och territorier och med 470 000 medarbetare över hela världen erbjuds kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom. Allt för att på bästa sätt kunna tillgodose kundens behov av tjänster som täcker hela varuflödeskedjan. DHL tar sitt sociala ansvar genom att löpande arbeta med åtgärder för att minska klimatpåverkan och genom att bidra med katastrofhantering samt utbildning. DHL i Sverige har ca 4000 medarbetare och 60 kontor, terminaler och stationer runt om i Sverige. Våra kunder är viktiga för oss och varje kontakttillfälle som en kund har med DHL ska vara kopplad till en positiv känsla.

Freight Domestic Production är den funktion inom DHL som styr våra nationella partigodstransporter samt olika typer av specialtransporter. Varje dag åker ungefär 1700 lastbilar omkring på Sveriges vägar med partigods. Det kan vara allt från däck, livsmedel, husmoduler, trädgårdsmöbler och flaggstänger.

På DHL har vi massor att vara stolta över. Men det vi är mest stolta över är våra medarbetare. Och som medarbetare på DHL har du möjlighet att upptäcka och utveckla dina starka sidor. Ta chansen att vara en del av vårt skickliga globala team. Som en del av världens ledande logistikföretag har du möjlighet att vidga dina vyer och uppnå resultat tillsammans med de bästa i branschen. Allt vi kräver från dig är ditt engagemang, att du tror på dig själv och att du har vad som krävs för att utföra jobbet!

Arbetsuppgifter
I den här rollen ansvarar du för administration kring företagets fraktsedlar.
Stämma av att fraktsedlarna är rätt registrerade. Du säkerhetsställer att rätt information är ifylld, att de olika transportbolagen får rätt ersättning samt övrigt förekommande administrativa uppgifter.

Du kommunicerar både med övriga avdelningar inom DHL och med transportörer via mail och telefon.
I den här rollen varierar arbetsbelastningen, i slutet av månaden kan arbetstempot öka. Därför är det viktigt att du är noggrann från start utan att tappa fokus.

Du kommer tillhöra en grupp på fem personer där ett gott samarbete värderas.


Kvalifikationer
Vi söker sig som tidigare arbetat som administratör, ekonomiassistent eller har erfarenhet av en liknande roll. Har du tidigare arbetat i transportbranschen är det en fördel. För att trivas i rollen gillar du att arbeta i ett team där ett bra samarbete värderas högt. Du tycker om att skapa ordning och reda i ditt arbete samt har förmågan att se vad som behöver göras. Vidare tror vi att du inte är rädd för att hugga i när det behövs och att du tar initiativ i ditt arbete.

Du har goda datakunskaper i framförallt MS Officepaketet och språkkunskaper i både Svenska och Engelska i tal och skrift.

Övrigt
Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, tveka därför inte att skicka in din ansökan redan idag via kfx.se!

Start: 7 november
Tjänst: Heltid och tillsvidare
Adress: Fabriksgatan 54, 702 23 Örebro.

Har du frågor kring tjänsten? Vänligen kontakta ansvarig rekryterare Anna Berggren 031-711 98 00.
Välkommen in med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2018-10-18

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-30
Ange följande referens när du ansöker: 3441
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Berggren 031-711 98 00

Företag
KFX HR-partner Göteborg AB

Adress
KFX HR-partner Göteborg AB
Odinsgatan 6
41103 Göteborg

Kontorsadress
Odinsgatan 6

Jobbnummer
4409919

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från KFX HR-partner Göteborg AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos KFX HR-partner Göteborg AB: