Administratör till Boendeverksamheten

Göteborgs Stad, Social Resursförvaltning / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Göteborg
2012-12-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör till Boendeverksamheten" (publicerad 2013-01-10) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs Stad, Social Resursförvaltning i Göteborg, Kungsbacka, Tjörn, Orust eller i hela Sverige

Social resursförvaltning erbjuder göteborgarna många olika tjänster inom det sociala området. Det gör vi som ett stöd till stadsdelarna som har det yttersta ansvaret för sina invånare. Vi är drygt tusen anställda som arbetar med bland annat missbruk, hemlöshet, utsatta barn och familjer, fältarbete, funktionsnedsättning, verksamheter för integration och för flyktingboende, men också med strukturella frågor inriktade på ett socialt hållbart samhälle. Vid rekrytering beaktar vi mångfaldsperspektivet för att bidra till en bättre spegling av befolkningsstrukturen i Göteborg.

Publiceringsdatum
2012-12-20

Arbetsuppgifter
Arbetet som administratör inom Boendeverksamheten innebär att du är underställd enhetschefen och fungerar som enhetschefens och gruppchefernas administrativa stöd i den enhet som du är anställd. Ditt uppdrag blir en viktig del i Boendeverksamhetens ambition att skapa bättre förutsättningar för ledarskap, kommunikation och måluppfyllelse.

Som administratör kommer du i ditt dagliga arbete att hantera, bevaka och följa upp de administrativa processerna samt övriga förekommande aktiviteter som följer av verksamheten i det administrativa området. Du kommer att ansvara för att organisera och utveckla det administrativa arbetet genom att exempelvis bevaka och informera om nya och oanvända lokala rutiner eller andra förändringar eller nyheter inom områden som rör exempelvis ekonomi, IT och personalrapportering.

Som administratör ingår du i en grupp tillsammans med andra administratörer som tillsammans ska verka för att organisera och utveckla det administrativa arbetet på verksamhetsområdesnivå och stödja implementering på enhetsnivå. Du kommer att ha en samordnarroll för gruppen.

I tjänsten kan det även förekomma vissa (sidouppdrag) specialuppdrag som är kopplade till den egna enheten eller verksamhetsområdet.

Administratörens huvudsakliga arbetsuppgifter är:
Fakturering av förekommande bostadshyror och omvårdnadsavgifter
Ekonomistöd: Behandling av fakturor och övriga utbetalningar. Samordna och säkerställa korrekt hantering av inköp.
Personalrapportering: Stödja cheferna i personaladministrativt arbete i lönesystemet Personec och i andra personaladministrativa system, ta fram anställningsuppgifter, skriva intyg, hantera Offentliga jobb osv.
Att stödja chefen i frågor som exempelvis schemaläggning och bemanning
Att stödja och ge service till chefer angående olika IT-system, behörigheter etc. (IT-kontaktperson)
Löpande administration, inventering och beställning av kontorsmateriel, statistikframtagande genom PLUG och andra källor, enkätsvar för enheten etc.
Sekreterare i den lokala ledningsgruppen.

Kvalifikationer
Du har gymnasieutbildning och gärna påbyggnadsutbildningar inom det administrativa området.
Du har flerårig erfarenhet av administrativt arbete, gärna inom offentlig verksamhet.
Du skall ha mycket goda kunskaper om vårt lönesystem Personec och kännedom om stadens övriga IT-system
Vi vill att Du har kunskap om schemaläggning, Time Care och/eller andra IT-stöd för schemaläggning samt kunskap om arbetstidsregler

Dina personliga egenskaper
Du har god samarbetsförmåga, är prestigelös och bemöter alla du möter i arbetet på ett professionellt och respektfullt sätt.
Du är servicesinnad och tycker om att möta och hjälpa andra.
Du är organiserad och strukturerad
Du har förmåga att prioritera
Du är initiativrik, kan se vad som behövs göras för att förbättra och stötta verksamheten administrativt och bidra till utveckling av administrativa rutiner.
Du har lätt för att anpassa dig om förändringar sker inom arbetet.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2013-02-01 tillträde enligt överenskommelse, upphör: 2014-01-31

Ersättning
Månadslön Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-01-03
Om erforderliga beslut tas kan vikariatet komma att övergå till en tillsvidareanställning.
Ange följande referens när du ansöker: A308114
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ulla Ekman, Enhetschef 031-367 96 93

Facklig kontakt
Stefan Kesselbacher, SKTF

Företag
Göteborgs stad, Social Resursförvaltning

Adress
Göteborgs stad, Social Resursförvaltning

Jobbnummer
1422728

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs Stad, Social Resursförvaltning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs Stad, Social Resursförvaltning: