Administratör till boenden för ungdomar
Mölndals stad, Social- och arbetsmarknadsförvaltningen / Administratörsjobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Mölndal,
Göteborg,
Partille,
Härryda,
Kungsbacka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Mölndals stad, Social- och arbetsmarknadsförvaltningen i Mölndal Söker du ett arbete där du själv får växa samtidigt som du bidrar till att skapa välfärd? Där du har möjlighet att påverka och göra skillnad för såväl medborgare som företagare och föreningar? Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsplats där du kan utvecklas och där vi tillsammans bidrar till att uppfylla stadens vision.
Mölndal Vision 2022, kan sammanfattas med orden "Mölndal är den hållbara staden där alla får chansen. Med mod och kreativitet förstärker vi Västsverige." Mölndals stad har drygt 5000 medarbetare inom en mängd olika yrken som alla arbetar för att skapa välfärd för Mölndals 62 000 invånare och alla de människor som arbetar och verkar i staden. Vill du vara med?
Mölndals stad är en ankomstkommun och en anvisningskommun för ensamkommande barn och ungdomar. 2014 tog staden emot mer än 1400 asylsökande barn och ungdomar som anvisades vidare till andra kommuner. Staden kommer under 2015 att starta boenden för ensamkommande barn och ungdomar och därför söker vi nu en engagerad administratör som tillsammans med oss vill utveckla och driva dessa boenden.
Publiceringsdatum2015-02-12ArbetsuppgifterDina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att planera och administrera den löpande verksamheten på Enheten för ensamkommande flyktingbarn och ungdomar. Där ingår bland annat att:
• arbeta med schemaläggning
• ansvara för inköp av arbetsmaterial för boendena
• förenkla och förbättra administrativa rutiner
• fungera som kontaktperson mot övriga kommuner
• redovisa introduktionsersättningar och samt de uppgifter som behovs för återsökning av statlig ersättning.
• lägga in akter i datasystemet
KvalifikationerFör den här tjänsten söker vi dig som har en eftergymnasial YH-utbildning, KY-utbildning eller högskoleutbildning med inriktning mot administration, löneadministration, offentlig förvaltning eller annan likvärdig utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant. Du har förståelse för IT i en administrativ roll och har god datorvana.
Som person är du strukturerad, analytisk, ansvarstagande och trivs med att ha ett helhetsperspektiv även när det är mycket som händer samtidigt. Du är kommunikativ och van att uttrycka dig väl i tal och skrift. Du har förmåga att självständigt planera och organisera arbetet.
Det är meriterande om du har arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare. Stor vikt fästs också vid personliga egenskaper som servicekänsla, stresstålighet, noggrannhet, flexibilitet och samarbetsförmåga.
ÖVRIGT
Utdrag från belastningsregistret kommer att krävas för de personer som anställs.
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet ha vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2015-04-01 .
ErsättningMånadslön Tillträde sker snarast eller enligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-03-04
Ange följande referens när du ansöker: A450815
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktBirgitta Korpe, t.f. verksamhetschef 0708-71 43 15
Maryam Rezaei, t.f. enhetschef 0729-936813
Facklig kontaktHelen Eriksson, Facklig företrädare för Vision 031-315 11 29
Helena Johannesson, Facklig företrädare för SACO 031-315 11 79
FöretagMölndals stad, Social- och arbetsmarknadsförvaltningen
AdressMölndals stad, Social- och arbetsmarknadsförvaltningen
Södra Ågatan 4 A-B
43182 Mölndal
KontorsadressSödra Ågatan 4 A-B 43182 Mölndal
Jobbnummer 2165495
Observera att sista ansökningsdag har passerat.