Administratör till Boende, daglig verksamhet och personligt stöd

SDF Östra Göteborg / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SDF Östra Göteborg i Göteborg

I stadsdelsförvaltningen Östra Göteborg arbetar cirka 3300 medarbetare tillsammans för att möta invånarnas behov av service. Stadsdelen Östra Göteborg omfattar områdena Bergsjön, Gamlestaden, Kortedala, Kviberg och Utby och här bor drygt 47 000 invånare. Stadsdelen har goda kommunikationer och närhet till Göteborgs centrum. Här finns unika naturområden och en varierad bebyggelse där utveckling, förnyelse och expansion sker inom många områden.
Som anställd hos oss gör du en viktig insats för att Östra Göteborg ska vara ett attraktivt område att leva, verka och bo i. Genom ditt arbete är du med och utvecklar staden tillsammans med andra. Vill du vara en del av detta?

Publiceringsdatum
2015-10-23

Arbetsuppgifter
Inom område boende, daglig verksamhet och personligt stöd arbetar främst stödassistenter och stödpedagoger som stöttar personer med funktionsnedsättning i deras dagliga liv. I området finns i dagsläget 17 boenden med särskild service, ett korttidsboende, boendestöd samt ett 20-tal dagliga verksamheter som är placerade runtom i stadsdelen. Personlig assistans och ledsagning tillhör också men den här enheten har en egen administratör som ansvarar för verksamhetens bemanning och administration. Inom området arbetar ca 250 medarbetare uppdelat på de olika enheterna. Områdets ledningsgrupp består av 11 chefer och en områdeschef.

Till område Boende, daglig verksamhet och personligt stöd söker vi nu en administratör.

Som administratör har du ansvar för bemanningsplanering, samordning och korttidsrekrytering till våra verksamheter. Vidare ingår det i arbetsuppgifterna att administrera anställningar och lön för personalen. Du kommer att ta fram statistik till användare och beställare samt stödja och utbilda verksamhetens medarbetare och chefer i IT-verktyget Time Care Pool. Administratören har en central och viktig roll med hög tillgänglighet och arbetar nära bemanningsenhet, medarbetare samt enhetschef.

Att arbeta inom område Boende, daglig verksamhet och personligt stöd kännetecknas av stort inflytande och delaktighet. Hos oss får du möjlighet att tillsammans med enhetschef och kollegor vara med och ta fram nya arbetssätt och rutiner med målet att hela tiden utveckla och förbättra funktionen och verksamheten.

Kvalifikationer
För denna tjänst söker vi dig som minst har en eftergymnasial utbildning med inriktning mot administration, personal, lön, eller en annan utbildning/kvalifikationer som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är ett krav att du har tidigare arbetserfarenhet från en administrativ tjänst och har du dessutom haft samordningsansvar i din roll ser vi det som starkt meriterande. Det kommer att vara avgörande att du som administratör behärskar förvaltningens administrativa system som du kommer att arbeta i. Vi ser därför en stor fördel i om du sedan tidigare har kunskaper i t ex Lotus Notes, Treserva, Personec, Time-Care och Officepaketet.

Du är noggrann och strukturerad i ditt arbete och säkerställer att alla parter får den hjälp och information de efterfrågar. Du har en trygghet i att självständigt kunna ta ansvar för dina arbetsuppgifter. Det är viktigt att du kan fatta snabba beslut i en arbetsmiljö med högt tempo och på ett självgående sätt ha förmåga att prioritera utifrån verksamhetens skiftande behov.

Ditt engagemang och ditt lösningsfokuserade arbetssätt skapar förtroende och bidrar till gott samarbete och goda relationer. Du är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande med ett intresse och vilja att hjälpa andra för att hitta en effektiv lösning för alla parter.

Då tjänsten innehåller en stor del dokumentation och administration ser vi att du som söker har goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift.

Är du rätt person för tjänsten? Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.

I Östra Göteborg arbetar vi för att arbetsmiljön ska vara god och hälsofrämjande. Som anställd erbjuds du ett friskvårdsbidrag och även ett flertal rabatterade aktiviteter.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-11-06
Ange följande referens när du ansöker: A511475
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Wiveca Andersson, Enhetschef 031-365 42 36
Janika Karvinen, Enhetschef 031-365 42 48

Facklig kontakt
Carina Dahlström, Kommunal 031- 365 30 66

Företag
SDF Östra Göteborg

Adress
SDF Östra Göteborg
Box 47 107
40258 Göteborg

Kontorsadress
Förstamajgatan 2B

Jobbnummer
2493548

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SDF Östra Göteborg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SDF Östra Göteborg: