Administratör till BMW Financial Services
Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Sollentuna,
Upplands Väsby,
Järfälla,
Danderyd,
Upplands-Bro eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Sollentuna,
Upplands Väsby,
Järfälla,
Danderyd,
Upplands-Bro eller i
hela Sverige Nu söker vi en driven administratör till en av världens mest framgångsrika tillverkare av bilar och motorcyklar - BMW Group i Sollentuna. Är du en duktig administratör som har ett sinne för siffror och trivs i en roll där du får arbeta med många kontaktytor i kombination med administrativt arbete har vi rätt tjänst för dig!
Om BMW
BMW Group - Ett av världens mest framgångsrika tillverkare av bilar och motorcyklar.
BMW Group är med deras tre varumärken BMW, MINI och Rolls-Royce, världens ledande premiumtillverkare av bilar och motorcyklar samt erbjuder finansiella och mobila premiumtjänster.
För mer information om BMW besök deras websida
www.bmw.sePubliceringsdatum2018-04-26Om tjänstenSom Administratör kommer du tillhöra avdelningen Operations, hos BMW Financial Services, där du skall arbeta med Remarketing och Inkassoärenden. Teamet ansvarar för hantering av alla förekommande bilrelaterade kostnader och har daglig kontakt med kunder, återförsäljare och samarbetspartners i kombination med administrativt arbete.
I din roll kommer du arbeta med att ta emot inkommande ärenden och ge support för allt som rör återlämning av leasingbil. Du samlar och sammanställer information utifrån inkommande skaderapport som sedan ska vidare till slutkund.
Teamet består av 4 personer och du rapporterar till din teamledare. Detta är en spännande tjänst med många kontaktytor och erbjuder en rolig och omväxlande miljö där du dels arbetar mycket administrativt men också kommer i kontakt med både interna och externa parter.
I denna roll kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Administrativa uppgifter i anslutning till både Remarketing och Inkassoärenden
• Fakturering av skadekostnad och övermil på slutkund
• Daglig kontroll av inkommande mail gällande Inkassoärenden i webportalen
• Daglig kontakt med våra återförsäljare i samband med återlämning av leasingbil
• Diverse avstämningar och transportbokningar
• Administration rörande förtidslösen av leasingbil
• Kontroll av fordonsspecifikation inför veckoauktioner
Om dig
Vi söker dig som har relevant utbildning inom ekonomi eller likvärdig erfarenhet från liknande roller inom kontorsarbete och ekonomirelaterad administration. Du talar och skriver både svenska och engelska obehindrat.
Vidare ser vi att du är serviceinriktad med en god kommunikativ förmåga. Vi ser även att du kan prioritera och arbeta under tidvis högt tempo samt besitter förmågan att arbeta självständigt och i grupp. Vi ser det som en fördel om du har tidigare erfarenhet av bilfinansiering eller biladministration. Har du ett bilintresse tror vi att det kan komma väl till pass i rollen.
Viktigt för tjänsten är:
• Att arbeta strukturerat
• Noggrannhet och siffersinne
• Ha en god datorvana, gärna inom Excel
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Om anställningen
Tjänsten som Administratör är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Till att börja med är uppdraget på 6 månader. För rätt person finns stora möjligheter till förlängning. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden, men jobbar ute hos vår kund BMW Financial Services där du har en lika stor del i deras framgång som en anställd. BMW Financial Services sitter i moderna lokaler med bland annat tillgång till gym och gruppträningsklasser som alla får ta del utav.
Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.
Om ansökan
Tjänsten har start omgående. Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".
1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
Vänligen notera att vi i vissa av våra processer använder vi även videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare: Randa Melko via 08-100 500
Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: alt. via tel: 08 - 598 980 10.
Välkommen med din ansökan!
Sökord
Administrativ Support, Administrativ Handläggare, Administratör, BMW, Sollentuna, Adecco
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-05-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktRanda Melko
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Svetsarvägen 8
17141 SOLNA
KontorsadressSvetsarvägen 8
Jobbnummer 4109673
Observera att sista ansökningsdag har passerat.