Administratör till Bildningsförvaltningen

Härjedalens kommun / Administratörsjobb / Härjedalen
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Härjedalen, Älvdalen, Orsa, Mora, Malung-Sälen eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Härjedalens kommun i Härjedalen, Östersund eller i hela Sverige

Härjedalens kommun är en av Sveriges största till ytan och
vi servar våra invånare och besökare från våra fyra kontor med huvudkontoret i
Sveg. Härjedalens kommun är en samisk förvaltningskommun, vi ser det därför som meriterande om de sökande har goda kunskaper i det samiska språket, kulturen och traditionerna. Härjedalens kommun erbjuder sina anställda förmåner och ersättningar i
samband med högskolestudier,
friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Härjedalens kommun arbetar med
värdegrunden att finnas till för de som bor, verkar i eller besöker kommunen på
ett professionellt och respektfullt sätt genom att ständigt utveckla och
förbättra verksamheten och servicen.







Härjedalens kommun söker nu en kvalificerad administratör till Bildningsförvaltningen. Förvaltningen består av förskola, grundskola, gymnasieskola, elevhälsa, gymnasium, vuxenutbildning samt kulturskola med verksamhet över hela kommunen.

I rollen erbjuds du ett utvecklande och spännande arbete där du blir spindeln i nätet på förvaltningen. Tillsammans med dina kollegor stödjer du förvaltningschef, rektorer och förvaltningen med administrativa processer. Arbetet är självständigt men innebär också mycket samarbete både internt och externt inom kommunen.

Varmt välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2022-04-26

Dina arbetsuppgifter
Som kvalificerad administratör har du en nyckelfunktion där du är ett administrativt stöd för förvaltningschef, rektorer och administratörer på skolorna. Du driver det dagliga administrativa arbetsflödet i förvaltningen tillsammans med din närmaste kollega, övriga kollegor inom teamet och med kommunens övergripande stödfunktioner - HR, IT, och kansli.

I rollen blir du förvaltningens huvudadministratör för våra verksamhetssystem vilket innebär att tillhandahålla kunskap, stöd och support till våra administratörer på skolor och förskolor, i nära samarbete med vår systemförvaltare och leverantörssupporten. Du kommer också att utarbeta processtöd för våra system och arbetssätt. I arbetet ingår också förvaltningsövergripande personaladministration, fakturahantering, statistikuppföljning och stadsbidragsansökningar.

Placeringsorten är Sveg.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en för tjänsten adekvat utbildning och en väl meriterad yrkeskompetens inom administration och/eller organisations-/chefsstöd, gärna inom förskolans och skolan värld. Krav för tjänsten är också att du har mycket goda kunskaper inom i Office-paketet. Vi förväntar oss även att du har en digital kompetens som omfattar en bred erfarenhet av olika verksamhetssystem, gärna inom Wisma, Proceedo, Schoolsoft, Stratsys, Extens. För tjänsten är det viktigt att du har en god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift.

B-körkort är ett krav.

Dina personliga egenskaper
Stor vikt läggs vid förmåga till samarbete samt ett flexibelt och serviceinriktat arbetssätt. Du förväntas vara ansvarstagande, strukturerad, analytisk och kreativ samt trivs med att arbeta i team. Vi tror att du som söker har en god social förmåga och ett trevligt bemötande. Vi värdesätter självständighet, kreativitet och viljan att driva och utveckla arbetssätt och rutiner inom administrationen.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och välkomnar en bredd av sökanden.

Vi erbjuder
Vi erbjuder dig ett spännande jobb i en kommun som är i utveckling. Vi strävar efter att bygga ett team där mångfald, kreativitet och samarbete är viktigt och där vi tillsammans jobbar för att skapa en attraktiv arbetsplats och där vi tillsammans trivs på arbetet. Vi har en öppen och tillåtande kultur där vi gemensamt vågar testa nya idéer. Du har möjlighet till friskvård på arbetstid samt friskvårdspeng och en viss del av arbetet kan utföras hemma med hjälp av IT lösningar.

Provanställning tillämpas, därefter möjlighet till tillsvidareanställning. Tillträde enligt överenskommelse.

Vi intervjuar löpande under annonseringstiden så skicka in din ansökan redan nu!

Kontaktinformation
Tina Svensson Hammargård, Förvaltningschef, 0680-16230 0680-16100

Kicki Jonasson, Ombud Vision, 0680-16367 0680-16100

Arbetsplats
Ringvägen 2

842 33 Sveg

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidare.

Ersättning

Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-05-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Härjedalens kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "4514502614".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Härjedalens kommun (org.nr 212000-2510), http://www.herjedalen.se

Kontakt
Ombud Vision
Kicki Jonasson
0680-16367 0680-16100

Jobbnummer
6574001

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Härjedalens kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Härjedalens kommun: