Administratör till Bemanningsenheten
Göteborgs kommun / Administratörsjobb / Göteborg
2019-11-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör till Bemanningsenheten" (publicerad 2019-12-18) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg,
Härryda,
Tjörn,
Alingsås,
Uddevalla eller i
hela Sverige Majorna-Linné är Göteborgs folkrikaste stadsdel med cirka 64 000 invånare. Med närheten till både hamn och grönområden, den gamla bebyggelsen och det rika kulturutbudet, är det en attraktiv del av staden att leva och vistas i.
Stadsdelsförvaltningen i Majorna-Linné har cirka 1800 anställda. Här arbetar vi inom verksamheter som individ- och familjeomsorg, kultur och fritid, hälso-sjukvård och social omsorg om äldre och personer med funktionsnedsättning. Med engagemang och nytänkande gör vi stor skillnad för många. Göteborgs stads stadsdelsorganisation är under genomlysning som ett led av stadens behov av ständiga förbättringar.
Publiceringsdatum2019-11-20ArbetsuppgifterBemanningsenheten i Majorna-Linné söker en engagerad, serviceinriktad och självgående administratör med extra ansvar för funktionshinderområdet och enhetens redovisande statistikarbete.
Du kommer ingå i vår Bemanningsenhet med fyra kollegor, belägen på Första Långgatan. Bemanningsenheten är en viktig del av stadsdelsförvaltningens arbete. Vårt uppdrag är att hitta vikarier så att stadsdelsförvaltningens välfärdsutförande fungerar även när ordinarie personal är frånvarande.
Som Bemanningsadministratör inom vår stadsdel arbetar du med att boka timanställda vikarier i TimeCare Pool i det kortare tidsperspektivet, du har direktkontakt via mail och telefon med vikarier och välfärdsutförande verksamheter, du registrerar vikariers sjukfrånvaro samt stöttar dem och verksamheternas chefer i frågor kring lön, tider och IT-stöden TimeCare Pool och Personec.
Bemanningsenheten stöttar alla förvaltningens sektorer: Äldreomsorg, Individ- och familjeomsorg samt Funktionshinder, Kultur och Fritid och Intern Service.
Din arbetstid är måndag till fredag 06:30-15:00.
KvalifikationerVi söker dig som har eftergymnasial utbildning, gärna med inriktning mot administration/offentlig förvaltning eller utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har minst ett års tidigare erfarenhet av att ha arbetat som administratör eller samordnare i en serviceinriktad verksamhet. Du ska ha erfarenhet av att ha arbetat gentemot Bemanningsenhet och/eller inom funktionshinderområdet.
Du har god datorvana, är van att hantera Excel och uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet från offentlig förvaltning och har god systemkunskap i TimeCare Pool och Personec.
Rollen som administratör kräver att du är driven, stresstålig och utvecklingsinriktad. Du har en utpräglad känsla för service hög social kompetens och förmåga att se detaljer såväl som helheter. Du är initiativrik, flexibel och kan ta dig an olika typer av arbetsuppgifter. Du är bra på att planera, strukturera och genomföra arbetsuppgifter inom utsatt tid. Du har en positiv framtoning och det märks att du tycker om att ge stöd och service. Du har mycket god samarbetsförmåga och tar egna initiativ för att nå resultat.
ÖVRIGT
Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.
Arbetspsykologiska tester kan komma att användas som en del i urvalet.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde 2020-01-20 eller enligt överenskommelse. .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-12-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagGöteborgs kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A917001".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Göteborgs kommun (org.nr 212000-1355)
Arbetsplats Göteborgs Stad , SDF Majorna-Linné
Jobbnummer 4966143
Observera att sista ansökningsdag har passerat.