Administratör till avd. för Internationella organisationer /tema

Sida / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sida i Stockholm, Sundbyberg, Gotland, Härnösand eller i hela Sverige

Administratör till avdelningen för Internationella organisationer och tematiskt stöd

Avdelningen för Internationella organisationer och tematiskt stöd (INTEM) söker nu en avdelningsadministratör med placering på Staben. Avdelningsadministratören kommer även ingå i avdelningens administrativa grupp, där samtlig personal från INTEM som arbetar med administration ingår. Delar av arbetet bedrivs i nära samarbete med andra kollegor, främst inom Staben.
INTEM består av drygt 100 medarbetare fördelade på fem enheter; Enheten för global ekonomi och klimat (GECO), Enheten för global social utveckling (SOCIAL), Enheten för demokrati och mänskliga rättigheter (DEMO) Enheten för multilateral samordning (MULTI) samt Enheten för tematiskt stöd (TEMA). Avdelningens stab består av avdelningschef, avdelningscontroller, avdelningsadministratör, planeringssamordnare och stabshandläggare. Fr.o.m. 2014 har INTEM ett chefsekonomteam på tre medarbetare som arbetar med övergripande chefsekonomfrågor. Avdelningschef, enhetschefer och delar av staben bildar INTEMs ledningsgrupp (ILG).

Avdelningens uppdrag innefattar sammanfattningsvis att:
• Via de tematiska nätverken identifiera, skapa och sprida kunskap så att nya insikter och erfarenheter bidrar till lärande för att höja personalens kompetens, uppnå effektivitet och stärka kvalitet i verksamheten
• Planera, genomföra och följa upp insatser inom ramen för genomförandet av tillämpliga strategier
• Genom fortlöpande omvärlds- och resultatanalys bidra till myndighetens ämnesmässiga kunskapsutveckling
• Bidra till Sidas expertstöd, inkl multilateralt styrelsearbete, underlag till policy-/strategiarbete och andra tematiska regeringsuppdrag

Publiceringsdatum
2015-04-07

Dina arbetsuppgifter
• Fungera som kontaktperson till Sidas stödenheter vad gäller löpande personaladministrativa frågor samt när medarbetare börjar och slutar
• Praktisk förberedelse samt stöd vid introduktion och avslut av medarbetare
• Stöd till avdelningens medarbetare i ärende- och dokumenthantering och andra administrativa frågor
• Ansvara för utskick av avdelningsgemensamma underlag liksom protokollskrivande
• Administration (planering, genomförande, uppföljning) av interna och externa möten och konferenser
• Stöd till medarbetarna på avdelningen i ärende- och dokumenthantering
• Ansvara för avdelningens information på intranätet och Sidas externa hemsida
• Övrigt förekommande uppgifter för avdelningen
Kvalifikationskrav

Förutom nedanstående kvalifikationskrav hänvisas till Sidas personalpolicy på www.sida.se .

Utbildningsbakgrund
• Gymnasiekompetens inom relevant område

Språk
• Mycket goda kunskaper i engelska och svenska

Kompetens och arbetslivserfarenhet
• Erfarenhet av internadministrativt arbete
• God IT-vana inkl goda kunskaper i Office-paketet, elektronisk fakturahantering, dokument- och ärendesystem, Sharepoint och Outlook
• Erfarenhet av administrativt arbete på svensk myndighet
• God kommunikationsförmåga
• Förmåga att prioritera och arbeta strukturerat, särskilt vid hög arbetsbelastning
• Kvalitetsmedveten, analytisk och resultatinriktad
• Erfarenhet av att skriva protokoll
• Förmåga att arbeta självständigt och vara proaktiv
• Kunna hålla tidsramar trots periodvis högt arbetstempo

Meriter

• Erfarenhet av administrativt arbete på Sida
• Erfarenhet av att ha arbetat med Palasso.
• Serviceinriktad
• Erfarenhet av att stödja chefer, särskilt i uppföljnings- och styrningsfrågor

Anställningsvillkor

Befattningen avser en tillsvidareanställning. Provanställning tillämpas
Lön efter överenskommelse. Tillträde 2015-08-15

Information

Vid kontakt vänligen ange ref.nr 60/15.

Ytterligare upplysningar om befattningens innehåll lämnas av Marie Ottosson, tfn 08-698 54 73, eller Anna Skoglund tfn 08-698 40 90.

För övriga upplysningar om förmåner och anställningsvillkor, se under Lediga jobb/Förmåner och villkor på www.sida.se .

Annonsförsäljare undanbedes vänligt men bestämt.

Fackliga företrädare vid Sida är Saco Sida (kontaktpersoner: Helene Kastensson, tfn 08-698 51 51 och Helen Holm, tfn 08-698 51 79) och ST inom Sida (kontaktperson: Karin Afli, tfn 08-698 40 28).

Gör din ansökan under Lediga jobb på Sidas hemsida, www.sida.se .

I Sidas rekryteringsprocess används urvalsfrågor som ett verktyg för att göra ett första urval. Var därför noga med dina svar så att de speglar din kompetens och erfarenhet på ett korrekt sätt.

Sista ansökningsdag är den 28 april 2015.

Sida välkomnar alla sökande.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
Befattningen avser en tillsvidareanställning. Provanställning tillämpas

Tillträde
2015-08-15

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön
Lön efter överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-04-28
Gör din ansökan under Lediga jobb på Sidas hemsida, Klicka på denna länk för att göra din ansökan
Ange följande referens när du ansöker: ange ref.nr 60/15

Kontakt
Marie Ottosson 08-698 54 73
Anna Skoglund 08-698 40 90

Företag
SIDA

Adress
SIDA
10525 STOCKHOLM

Kontorsadress
Valhallavägen 199

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-6985000
Faxnummer: 08-6985465

Jobbnummer
2236813

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sida

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sida: