Administratör till Atea Software

Atea / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Atea i Stockholm, Upplands Väsby, Södertälje, Uppsala, Eskilstuna eller i hela Sverige

Vi är svenska landslaget i IT-infrastruktur!
På Atea har vi samlat IT-branschens största hjärtan och snabbaste hjärnor. Våra medarbetare brinner för att förenkla vardagen för våra kunder, att ta personligt ansvar och för att sätta laget framför jaget. Med dessa värderingar bygger vi Sverige med IT - vill du vara med?

Atea Software, som hanterar Ateas licensförsäljning, består av en härlig mix av olika typer av individer med olika kompetenser och ansvarsområden. Gemensamt för oss alla är att vi verkligen brinner för det vi gör, älskar att få ta ansvar och arbeta tillsammans som ett lag - och vi gör det bra! Vi söker nu fler lagkamrater som kan komplettera oss i vår framtida utveckling.

Din roll i laget
Inom Atea Software finns Operations; en administrativ enhet vilken är en sammanhållande servicefunktion mellan våra kunder, säljare och leverantörer. Vårt mål att dagligen säkerställa vår kvalitet och få hela den administrativa säljprocessen att flyta snabbare och enklare.

Vi söker nu dig som långsiktigt, med noggrannhet och driv, vill göra vår gruppering ännu bättre.

I din roll kommer du initialt att hantera administrationen kring vår Microsoft-affär - en väldigt stor och viktig del av vår verksamhet. Du kommer att vara säljkårens högra hand och dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak att bestå utav avtalshantering, orderläggning samt stöttning gällande diverse servicefrågor gentemot både säljare, kunder och leverantör.

Inom Operations, som är och agerar som en funktion, är en aktiv lastbalansering mellan våra gruppmedlemmar viktig. Därför är det viktigt att man kan och vill stötta och bidra till gruppens samtliga uppgifter: Dispatch och ärendehantering av inkommande mail Orderläggning Rapportering till tillverkare Bistå säljare vid inköpsfrågor Hantera och utreda inköpsfrågor (från Inköp/Leverantör) Hantera och utreda fakturaavvikelser från leverantör Hantera och utreda fakturafrågor från kund Hantera krediteringar/returer/prisjusteringar Uppföljning av orderstock
För att lyckas som administratör hos Operations Software behöver du vara: Noggrann och strukturerad Lösningsorienterad och initiativtagande Bekväm med att föra samtal via telefon och mail, på både svenska och engelska Bekväm med delvis repetitiva arbetsmoment En person som tycker om att tillhöra en social och livlig grupp
Meriterande egenskaper inkluderar: Tidigare erfarenhet av administrativt arbete inom IT-branschen Kunskap kring avtal och licensering av Microsofts produkter Tidigare erfarenhet av kund- och leverantörskontra Arbete i Microsoft Dynamics Navision Arbete i Microsoft Dynamics 365/CRM
Vårt erbjudande till dig
Hos oss är det alltid nära till beslut. För oss är det viktigt med en målmedveten och kontinuerlig satsning på våra medarbetares utveckling. Vår kultur präglas starkt av våra värderingar där framåtanda, humor, kamratskap och ett visst mått av galenskap tillhör vardagen. En kultur som gjort oss till Sveriges största leverantör av IT-infrastruktur och tillhörande tjänster.

Vi har alltid stora saker på gång. Vi gillar att utmana gängse regler och går ofta vår egen väg. Vi gör det tack vare modiga medarbetare som sporras av stora mål. Vi är svenska landslaget i IT-infrastruktur som bygger ett bättre Sverige med it. Vill du också vara en del av landslaget?

Vi värdesätter de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Ansök och bli en av oss
Skicka in din ansökan redan idag via Ansök nu-knappen! Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum, som är 2018-03-31. Placeringsort är antingen Kista eller Växjö, beroende på vart du finns! Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Chef Operations Software, Henrik Törner på henrik.torner@atea.se eller 0470-70 24 31.

Välkommen till Atea!

Atea finns i sju länder i Norden och Baltikum, har ca 6 900 medarbetare, marknadsledare i Norden och Baltikum och är den näst största it-infrastrukturleverantören i Europa. Koncernen hade en omsättning på drygt 31,2 miljarder norska kronor 2016 och är noterad på Oslo Börs.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2018-02-28

Ersättning
Månadslön
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Henrik Törner henrik.torner@atea.se

Företag
Atea

Adress
Atea
Kronborgsgränd 1
16446 Kista

Kontorsadress
Kronborgsgränd 1

Jobbnummer
3992902

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Atea

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Atea: