Administratör till Arbetsmiljöverket

Arbetsmiljöverket (Av) / Administratörsjobb / Malmö
2021-12-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör till Arbetsmiljöverket" (publicerad 2023-08-14) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arbetsmiljöverket (Av) i Malmö, Växjö, Mölndal, Göteborg, Jönköping eller i hela Sverige

Vi arbetar för rätten till sunda, säkra och utvecklade arbetsförhållanden. Vi driver på för att det på varje arbetsplats ska finnas ett aktivt arbetsmiljöarbete, där alla vill och kan bidra.

Diarienummer: 2021/072365
Vill du arbeta med frågor som gör skillnad för hela arbetsmarknaden och som bidrar till en bättre arbetsmiljö, färre olyckor och tillbud för alla som arbetar i Sverige? Då kan detta vara något för dig!

Vi söker en administratör till Malmö som, tillsammans med kunniga och engagerade medarbetare, ska arbeta i en bred roll med varierande arbetsuppgifter.

Region Syd, som Malmökontoret tillhör, svarar för tillsyn enligt arbetsmiljölagstiftningen och arbetstidslagen inom vårt geografiska område som omfattar Skåne, Blekinge, Kronobergs och Kalmars län. Regionkontoret är beläget i Malmö med filialkontor i Växjö.

Ditt nya arbete
I rollen som administratör stödjer du olika delar inom avdelningen för inspektion. I arbetet som administratör på avdelningen för inspektion, region syd, ingår det bland annat att bistå ledningsgruppen i arbetet med planering och uppföljning av verksamhet och ekonomi, administrera arbetet med förmånsbilar för hela avdelningen, arbeta med ärende- och dokumenthantering och i övrigt vara administrativt stöd till chefer.

Du har många interna och externa kontakter, vilket innebär att du är ett ansikte utåt för regionen, avdelningen och myndigheten.

Kvalifikationskrav
Du ska ha:
• Utbildning som motsvarar minst tre års studier på gymnasienivå
• Minst tre års erfarenhet av administrativa uppgifter i offentlig förvaltning
• Goda kunskaper om ärende- och dokumenthantering
• God förståelse för ekonomiadministrativa processer
• Mycket goda kunskaper i och erfarenhet av att arbeta i olika verksamhetssystem t.ex. för ärendehantering samt i Officepaketet.
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska

För att lyckas i uppdraget måste du vara strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt. Du är serviceinriktad och initiativtagande vilket betyder att du självständigt ser vad som behöver göras och agerar därefter. Vidare har du en god förmåga att prioritera och hantera flera parallella processer.
Vi söker en person som ser vikten av att kommunicera och bidra till den sociala gemenskapen på enheten.

Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet.

Ett skrivtest kan komma att bli aktuellt under rekryteringsprocessen

Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av att arbeta med ekonomiadministrativa uppgifter vid statlig myndighet
• Erfarenhet av att arbeta med projektadministration
• Erfarenhet av arbete som till stor del bestått av liknande uppgifter som i denna tjänst

Mer om anställningen
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid och är för närvarande placerad i Malmö. Vi har individuell lönesättning och tillämpar provanställning om 6 månader. Läs mer om vad vi erbjuder på vår hemsida www.av.se.

Notera gärna att vi samtidigt söker ytterligare en administratör i separat annons. Den andra tjänsten är något annorlunda utformad.

Arbetsmiljöverket erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Att vi är olika bidrar till att verksamheten blir effektiv och för att kunna ta tillvara på varje medarbetares kompetens har vi ett inkluderande synsätt.

Om du har frågor
Kontakta oss på telefon 010-730 90 00.
Frågor om anställningen besvaras av rekryterande chef Kristina Gavare. Fackliga kontaktpersoner är för Saco Marie Gruvhammar, för ST Henrik Skoglöf och för SEKO Jenny Bengtsson. Samtliga nås via vår växel: 010-730 90 00

Rekryteringen sköts av Arbetsmiljöverket och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

Välkommen med din ansökan senast den 12 januari 2022.
Ansök genom att klicka på länken nedan.

Om avdelningen
Inspektionsavdelningens huvudsakliga uppgift är att svara för tillsyn enligt arbetsmiljölagstiftningen. Våra arbetsmiljöinspektörer genomför inspektioner, utreder olycksfall och utför mätningar utifrån arbetsmiljölagens och aktuella föreskrifters krav. Vi arbetar förebyggande via informationsinsatser och samverkar med andra myndigheter. Avdelningen för inspektion består av fem regioner: nord, mitt, öst, väst och syd och består av cirka 350 medarbetare.

Arbetsmiljöverket är en myndighet som har regeringens och riksdagens uppdrag att se till att lagar om arbetsmiljö- och arbetstider följs av företag och organisationer. Alla anställda i Sverige har rätt till en bra arbetsmiljö enligt arbetsmiljölagen. Vårt mål är att minska riskerna för ohälsa och olycksfall i arbetslivet och att förbättra arbetsmiljön ur ett helhetsperspektiv. Vi är idag ca 650 medarbetare fördelade på totalt 11 orter i Sverige.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/tillsvidare Tillsvidare

Publiceringsdatum
2021-12-15

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-01-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Arbetsmiljöverket (Av)

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Arbetsmiljöverket (Av) (org.nr 202100-2148), http://www.av.se

Arbetsplats
Arbetsmiljöverket Region syd

Jobbnummer
6182277

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arbetsmiljöverket (Av)

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arbetsmiljöverket (Av):