Administratör till APM Terminals

Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Göteborg
2023-01-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör till APM Terminals" (publicerad 2023-03-11) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Har du erfarenhet av administration och goda kunskaper i Excel? Trivs du i en administrativ roll och har ett intresse för logistik? Då kan ett jobb som administratör på APM Terminals vara något för dig!

Om APM Terminals
APM Terminals Gothenburg är Nordens största containerterminal mätt i godsvolym. Här skeppas mer än hälften av alla containrar till och från Sverige. APM Terminals, som varit verksam i Göteborg sedan 2012, tar emot både direktanlöp, oceangående fartyg som kommer direkt från andra världsdelar, samt feederfartyg och länkar på så sätt samman Göteborg med andra hamnar i Norra Europa. APM Terminals Gothenburg är den enda terminalen i Sverige som har möjlighet att hantera de största containerfartygen upp till en kapacitet på 20 000 TEU. Omkring hälften av all containertrafik till och från hamnen sker med järnväg, vilket innebär stora miljövinster. APM Terminals med huvudkontor i Haag, Nederländerna, har 22 000 medarbetare i 59 länder och omsätter 4,17 miljarder USD (2016).

Publiceringsdatum
2023-01-27

Om tjänsten
Vi söker nu dig som vill arbeta som administratör hos vår kund APM Terminals Göteborg. Tjänsten innebär att du hanterar och administrerar planeringen av personal till produktionens olika avdelningar inom terminalen. Branschen är mycket rörlig och påverkas ständigt av yttre faktorer vi inte kan påverka, i denna tjänst har du därför en mycket viktig roll i och med operativ problemlösning, bakomliggande planering och löpande administration. Du kommer ha ett stort kontaktnät inom organisationen där du dagligen samarbetar och kommunicerar med planerare, chefer, medarbetare och bemanningspartner.

I din roll som administratör kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Planering och fördelning på daglig basis
• Kontakt med medarbetare i olika ärenden
• Beställning av bemanningspersonal och kontakt med bemanningspartner
• Administration av övertid, ledighetsansökningar, schemaläggning, tidrapportering

Om dig
Vi söker dig med stor erfarenhet av administration och har goda datorkunskaper, framför allt i Excel. Vi ser med fördel att du har arbetat inom logistik, transport och med personalplanering. Förmågan att uttrycka sig väl i tal och skrift på både engelska och svenska ser vi som en självklarhet i rollen. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper där rätt inställning är avgörande. Du som söker tjänsten är ansvarstagande och trivs i en föränderlig miljö med högt tempo. Du har ett starkt engagemang, är en bra samarbetspartner och har lätt för att kommunicera. Du är organiserad, lösningsorienterad och tar egna initiativ inom ramen för ditt arbete. Vidare är du analytisk och har ett bra sinne för detaljer samtidigt som du har en god helhetssyn.

Viktigt för tjänsten:
• Relevant erfarenhet inom området
• Mycket goda erfarenheter av att arbeta i Excel
• God kommunikatör i både tal och skrift
• Mycket flexibel och ser charmen i att vara spindeln i nätet i en ibland stökig arbetsmiljö där förutsättningarna konstant förändras

Övrig information
APM är beläget i Arendal på Hisingen, Göteborg, och du kommer arbeta heltid där tiderna förläggs på vardagar mellan 05:00-17:00. Detta innebär att tillgång till egen bil krävs. Tjänsten är ett konsultuppdrag med start så snart som möjligt.

Om anställningen
Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Adecco är en av världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Elsa Tidblom på Elsa.Tidblom@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: kandidatsupport@adecco.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Administratör | Administration | Personal | Personaladministratör | Excel

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-02-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-40496".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677), http://www.adecco.se/

Kontakt
Business Manager
Elsa Tidblom
elsa.tidblom@adecco.se

Jobbnummer
7388993

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: