Administratör till anstalten Halmstad
Kriminalvården, Anstalten Halmstad / Kriminalvårdarjobb / Halmstad
2024-11-08
Visa alla kriminalvårdarjobb i Halmstad,
Laholm,
Båstad,
Falkenberg,
Ängelholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kriminalvården, Anstalten Halmstad i Halmstad,
Norrköping eller i
hela Sverige Kriminalvården växer - vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu fler medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott - att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter.
Anstalten Halmstad består av drygt 130 platser och har ca 190 anställda fördelade inom olika yrkesgrupper och kompetenser. Anstalten ligger fem kilometer väster om centrum och strax intill Flygstadens handelsområde i Halmstad. Avstånd till centrum är ca 10-15 minuter med buss eller cykel. Byggnad av ett nytt häkte på området är igång med planerad invigning 2026. På SVT-play kan man även se en dokumentärserie "30 dagar i fängelse" som spelades in på Anstalten Halmstad.
Läs mer om anstalten Halmstads verksamhet på vår hemsida:
https://www.kriminalvarden.se/kontakt/hitta-till-oss/verksamhet/anstalt/halmstad/#verksamhetPubliceringsdatum2024-11-08ArbetsuppgifterAdministrationen är en servicefunktion där du kommer vara en av två personer som arbetar brett med administration. Rollen innefattar hantering av fakturor, post, beställningar och hantering av myndighetens brevlåda. Du arbetar även med intagnas medel som är ett samlingsbegrepp för allt som rör de intagnas pengar. I arbetsuppgifterna ingår bokföring av ersättning för sysselsättning till klienter, ansvar för kassa samt inventering av denna, avstämningar, bokslut och arkivering samt genomförande av ekonomiska transaktioner i klientärenden i enlighet med beslut. Du kommer också ha ansvar för beställning och administrering av intagnas kiosk vilket kan innefatta externa kontakter med upphandlad leverantör på området. Du arbetar vidare med beställning och redovisning av telefonkort till Kriminalvårdens INTIK-system. Administreringen görs i huvudsak i systemen UBW och Proceedo, men även andra administrativa datasystem. Arbetsuppgifterna förutsätter att du har god kännedom om offentlighetsprincipen samtidigt som du kan säkerställa att sekretesskyddet upprätthålls.
KvalifikationerVi söker dig som gillar struktur! Handläggningen i arbetet är en del av rättsprocessen och därför krävs det att du är strukturerad, noggrann och metodisk. Du är kvalitetsmedveten och kan göra rätt prioriteringar i ett högt tempo. Du är självgående och planerar och organiserar ditt arbete på ett effektivt sätt utifrån det. Då arbetet som administratör är en servicefunktion kräver det också flexibilitet och god samarbetsförmåga. Du behöver ha mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, både gentemot andra på anstalten, samt andra aktörer inom och utanför myndigheten.
För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Vi söker dig som har:
• Lägst gymnasiekompetens i form av slutbetyg/gymnasieexamen. Gärna med juridik/ ekonomi eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig.
• Mycket god förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska.
• Van användare i Office-paketet
• Goda IT-kunskaper
Det är meriterande om du har:
• Akademisk utbildning inom offentlig förvaltning, ekonomi, personal, administration eller annan för tjänsten relevant inriktning.
• Erfarenhet av att arbeta med intagnas medel.
• Erfarenhet av administrativt arbete inom Kriminalvården
• Dokumenterad erfarenhet av arbete med arkivhantering, sekretessbelagda dokument, myndighetsmail eller liknande
• Kunskap och erfarenhet av att arbeta i UBW och Proceedo
ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande.
Säkerhetskontroll kommer att föregå beslut om anställning. Vissa befattningar är placerade i säkerhetsklass och då kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan beslut om anställning fattas. För tjänster med högre säkerhetsklass behöver du vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. Läs mer om säkerhetsprövningen på:
https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/sakerhetsprovning-vid-rekrytering/Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.
Provanställning kan komma att tillämpas.
För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.
Ersättning Månadslön Individuell lönesättning
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-12-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C218465".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Kriminalvården (org.nr 202100-0225)
Arbetsplats Kriminalvården, Anstalten Halmstad
Kontakt Rekryteringsspecialist
Fredrik Eriksson
Fredrik.Eriksson@kriminalvarden.se Jobbnummer 9001281