Administratör till Administrativa enheten Nordost

Göteborgs kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg, Härryda, Tjörn, Alingsås, Uddevalla eller i hela Sverige

Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Då utvecklas vi och kan delta i samhället. Förvaltningen för funktionsstöd bedömer behov och ger stöd till de som har rätt till det. Personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett gott och självständigt liv. Ett liv som alla andra.
Med 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi fattar beslut om och arbetar inom boende med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning. Vi arbetar aktivt med att utveckla och sprida kunskap inom Göteborgs Stad och till andra. På så sätt blir vi alla bättre på att förstå behov och ge rätt stöd. Tillsammans ser vi till att fler kan leva ett gott och självständigt liv som alla andra.
Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.

Publiceringsdatum
2022-10-09

Arbetsuppgifter
Är du en administratör som tycker om att samarbeta, håller en hög servicenivå och är en fena på administration? Då kan DU vara den vi söker!

Vi är fyra administrativa enheter inom Förvaltning för funktionsstöd fördelat på stadsområdena Centrum, Sydväst, Hisingen och Nordost. Vi har ett bra samarbete mellan enheterna och strävar efter att ge ett professionellt och likartat stöd inom förvaltningen. Vi stöttar chefer och medarbetare i de flesta system och arbetar bland annat med: personal- och lönesystem, ekonomiadministration, avgiftshantering, verksamhetssystem m.m. I uppdraget ingår tät kontakt med respektive enheter, chefer, kollegor, övriga stödfunktioner samt olika externa aktörer.

Den administrativa enheten i stadsområde Nordost bildades 2021 då Östra Göteborg och Angered slogs ihop. Vi är en grupp administratörer som gör vårt bästa för att ge så professionellt administrativt stöd som möjligt. Vi är för tillfället 18 administratörer som har sina arbetsplatser på Förstamajgatan och Kultivatorgatan. Här finner du en stödjande kultur och ett gott samarbete!

Arbetet som administratör är omväxlande och självständigt. Du ingår i ett team av fyra administratörer som sköter alla beställningar i Proceedo. I den nya inköpsorganisationen ansvarar administratörerna för alla inköp i Proceedo och hanterar hela kedjan från beställning till betalning och fungerar som ett stöd till chefer och förbeställare vid inköpsfrågor. Vi har processmöten varje vecka tillsammans med inköpssamordnare på ekonomiavdelningen där vi aktivt deltar i det löpande utvecklings- och förbättringsarbete.

Kvalifikationer
För tjänsten krävs avslutad gymnasieutbildning. Du ska antingen ha dokumenterad erfarenhet av administrativt uppdrag inom offentlig förvaltning eller eftergymnasial utbildning med inriktning inköp, administration, offentlig upphandling eller ekonomi. Du bör ha arbetserfarenhet av inköp i offentlig sektor. Ett önskemål är att du har erfarenhet av fakturahantering i Proceedo. God datorvana är ett krav och du är en van användare av Office365. Du tar stort eget ansvar och duktig på att formulera dig i tal och skrift.

Du tar ansvar för dina och de gemensamma arbetsuppgifterna med verksamhetens/brukarnas bästa i fokus. Du tar dina uppgifter på allvar, är mån om att slutföra det du påbörjat och ser till att arbetet blir utfört på rätt sätt.
Du visar respekt och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll. Du utgår ifrån allas lika värde och skapar en god atmosfär i mötet. Du har en öppen och positiv attityd då du har kundens behov som utgångspunkt för ditt agerande.
Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att framföra lösningar. Du är mån om att ta reda på vilka förväntningar som finns hos uppdragsgivare och andra intressenter samt följer upp att dessa införlivas. Du är balanserad, positiv och observant i ditt kundbemötande.
Arbetet ställer krav på att du kan arbeta självständigt men i gott samarbete med varandra, kunna ta egna initiativ och arbeta under tidspress. Du är noggrann med att leverera en god kvalitet samt att slutföra de uppgifter du har tagit dig an inom givna tidsramar.

Då vi har ett gemensamt ansvar för arbetsuppgifterna på enheten så kan det komma utökade och icke ordinarie arbetsuppgifter under vissa perioder, så det krävs att du är flexibel, har motivationen att lära nytt och är samarbetsvillig. Känner du igen dig i ovanstående beskrivning så kommer du att trivas hos oss på administrationen!

ÖVRIGT
I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.

Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig:

• Trygg anställning med goda anställningsvillkor
• Heltid med möjlighet till deltid
• Introduktion vid nyanställning
• Kompetensutveckling
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

Du kan endast skicka in din ansökan via vårt rekryteringssystem eftersom all hantering av personuppgifter skall ske enligt GDPR.

Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2023-01-01 Enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-10-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
GÖTEBORGS KOMMUN

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C103282".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Göteborgs Kommun (org.nr 212000-1355)

Arbetsplats
Göteborgs Stad , Förvaltningen för funktionsstöd

Kontakt
Enhetschef
Madeleine Sihlberg Berntsson
madeleine.sihlberg@funktionsstod.goteborg.se

Jobbnummer
7056561

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs kommun: