Administratör till Administrativa enheten, IFO-FH

Göteborgs Stad, SDF Lundby / Administratörsjobb / Göteborg
2014-11-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör till Administrativa enheten, IFO-FH" (publicerad 2015-08-10) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs Stad, SDF Lundby i Göteborg

Lundby är en snabbt växande stadsdel. Här byggs mycket nytt och vi har i dag cirka 46 000 invånare. Förvaltningens 2 400 medarbetare arbetar tillsammans för att möta invånarnas behov av service. Vårt mål är att skapa en sammanhållen stadsdel, där människor har goda och rättvisa levnadsvillkor och upplever delaktighet.

Publiceringsdatum
2014-11-03

Arbetsuppgifter
Sektor Individ- och familjeomsorg samt Funktionshinder i Lundby stadsdelsförvalting svarar för försörjningsstöd, stöd till barn, ungdomar, föräldrar och andra vuxna, stöd till personer som uppbär ekonomiskt bistånd samt stöd och service till människor med funktionsnedsättningar. Sektorn är indelad i tre områden; Myndighet, Arbetsmarknad och personligt stöd samt Boende.
Hela sektorns administration gällande personalrapportering och fakturahantering tillhör en administrativ enhet som bildades 2012. Receptionen vid socialkontoret och arkivet för IFO-Funktionshinder och Äldreomsorg ingår i administrativa enheten. Vi erbjuder även lokalt verksamhetsstöd inom Treserva, Winst och Time Care till verksamheterna. Administrativa enhetens medarbetare och dess chef är samlad på socialkontoret. Inom enheten arbetar 12 administratörer, som kommer att bli dina närmsta kollegor.

Administrativa enheten är en central stöd- och servicefunktion till chefer och medarbetare inom sektorn. Uppdraget innebär att i nära samarbete med sektorns chefer och medarbetare erbjuda ett kvalificerat administrativt stöd och att vara en länk till förvaltningens stödfunktioner. I arbetet ingår de sedvanliga administrativa uppgifterna inom verksamheten såsom personalrapportering, fakturahantering, diarieföring, statistikunderlag, hantering av telefonikatalog och bilpooler samt att ge service åt brukare, samarbetspartners och enheternas medarbetare. Eventuella fördjupningsuppdrag kan tillkomma.

Nu söker vi en ny medarbetare till vår administrativa enhet som i början av 2015 flyttar till vårt nya socialkontor i Glasiären. Vi är mitt uppe i ett förändringsarbete med att säkra det administrativa. Vill du vara del av en spännande resa i att vidareutveckla det administrativa stödet och administrativa enheten för IFO-FH i Lundby till att bli en effektiv och serviceinriktad arbetsplats präglat av ett bra samarbete? Tveka inte att skicka in din ansökan till oss.

Kvalifikationer
För den här tjänsten söker vi dig som har en eftergymnasial YH-utbildning eller högskoleutbildning med inriktning mot administration, löneadministration, ekonomi, offentlig förvaltning eller en annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten.

Ett krav är att du har arbetat i kommunal verksamhet och har tidigare erfarenhet av administrativt arbete i systemen Personec, Treserva, Winst, Web-horisont och Lotus. Har du dessutom erfarenhet av arbete inom Individ- och familjeomsorg samt Funktionshinder ser vi det som en fördel.

I denna tjänst kommer det att vara avgörande att du är serviceinriktad, tycker om att verka som spindeln i nätet, har god datavana och lätt för att lära dig nya system.

Vi söker dig som tar stort eget ansvar för dina och ditt teams arbetsuppgifter och självgående planerar dina arbetsdagar. Du är noggrann med att leverera en god kvalitet samt att slutföra de uppgifter du har tagit dig an inom givna tidsramar.

Som person är du lugn och tillmötesgående med stort intresse och vilja att hjälpa andra och ge en god service. Du är lyhörd och trivs med att samarbeta med dina teamkollegor och tillsammans lösa dagliga arbetsuppgifter och utmaningar som uppstår inom enheten.

Ett löpande arbete med urval och intervjuer kan komma att påbörjas redan före sista ansökningsdatum.
Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi ser mångfald som en framgångsfaktor för en högre kvalitet gentemot de vi är till för och i vårt interna utvecklingsarbete.

Friskvård är viktigt för oss. Vi har rökfri arbetstid och alla anställda har tillgång till ett brett utbud av tränings- och kulturaktiviteter.

När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringsystem. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-11-17
Ange följande referens när du ansöker: A424821
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jim-Alex M. Hirschi, Administrativ chef 031-366 75 45

Facklig kontakt
Ashraf Nasseri, Vision 031-366 76 13

Företag
Göteborgs stad, SDF Lundby

Adress
Göteborgs stad, SDF Lundby
Stadsledningskontoret
40482 GÖTEBORG

Kontorsadress
Köpmansgatan 20 GÖTEBORG

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2052386

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs Stad, SDF Lundby

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs Stad, SDF Lundby: