Administratör till Administrativa enheten i Lundby

Göteborgs stad., SDF Lundby / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs stad., SDF Lundby i Göteborg

Lundby är en snabbt växande stadsdel. Här byggs mycket nytt och stadsdelen får en allt tydligare citykaraktär. Våra drygt 51 000 invånare har oftast bara några minuter in till centrala Göteborg tack vare utmärkta kommunikationer. Förvaltningens 2 800 medarbetare arbetar tillsammans för att möta invånarnas behov av service. Vårt mål är att skapa en sammanhållen stadsdel, där människor har goda och rättvisa levnadsvillkor och upplever delaktighet.



Publiceringsdatum
2016-11-21

Arbetsuppgifter
Gillar du att arbeta med omväxlande administrativa uppgifter och som chefsstöd i en expansiv och spännande stadsdel? Vi söker nu två nya kollegor.

Sektor Individ- och familjeomsorg samt funktionshinder (IFO-FH) har drivit ett omfattande utvecklingsarbete under de senaste åren och det finns en stabil plattform för det fortsatta arbetet. Att arbeta tillsammans för att utveckla människans egna resurser är sektorns motto och genomsyrar allt arbete.

Sektor IFO-FH leds av en sektorschef och består av tre verksamhetsområden Myndighet/Bistånd, Sysselsättning/Personligt stöd/Service och Boende, vilka leds av varsin områdeschef. I sektorn ingår också en administrativ enhet under ansvar av en administrativ chef. Administratörer och chefer inom IFO-FH sitter samlade i socialkontoret i Glasiären nära Hjalmar Brantingsplatsen med goda kommunikationer och närhet till bland annat restauranger, gym och träningstillfällen. Förvaltningen erbjuder goda friskvårdsmöjligheter för dig som medarbetare.

De två administrativa enheterna för sektorerna IFO-FH och ÄO-HS bildar från 1 januari 2017 en gemensam administrativ enhet med placering inom IFO-FH. Inom administrativa enheten ingår även ett nybildat kvalitetsteam för IFO-FH med kvalitetsutvecklare, verksamhetscontroller, verksamhetsutvecklare och socialrättsjurist. Administrativa enhetens uppdrag är att ge stöd och service inom löne- och ekonomiadministration, bemanningsplanering, arkiv, inköp-och avtalshantering, IT-stöd, bilpool, reception, lokalfrågor och kvalitetsutveckling. Administrativa enheten består av ca 25 administratörer i tre team: myndighet, utförare och avgiftshandläggare. Ledningen för administrativa enheten består av gruppchef och administrativ chef.

Tjänsten som administratör och chefsstöd innebär att i nära samarbete med chefer och medarbetare erbjuda ett kvalificerat administrativt stöd och att vara en länk till förvaltningens centrala stödfunktioner. Du kommer att vara kontaktperson för vissa enhetschefer och utföra arbetsuppgifter såsom fakturahantering, beställningar, personalrapportering, statistikunderlag, systemstöd, kontakter med myndigheter samt att ge service åt brukare, samarbetspartners och enheternas medarbetare. Du samarbetar med dina kollegor i teamet och deltar i gemensamt arbete inom administrativa enheten. Vi arbetar utifrån förhållningssätten vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt.

Välkommen med din ansökan!


Kvalifikationer
• Högskoleutbildning från administratörsprogrammet, offentlig förvaltning eller motsvarande.
• Fördjupad utbildning inom ekonomiadministration eller löneadministration.
• Erfarenhet som administratör/chefsstöd i kommunal verksamhet från socialtjänsten.
• Erfarenhet av arbete som administratör i systemen Personec, Winst, Agresso, Treserva, och Lotus samt Officepaketet såsom Excel, Word och Powerpoint.

Vi söker dig som tar stort eget ansvar för dina och ditt teams arbetsuppgifter, har god datavana och snabbt kan lära dig nya system, är duktig på att formulera dig i tal och skrift, god förmåga att strukturera och göra prioriteringar i det egna uppdraget. Du är noggrann med att leverera en god kvalitet samt att slutföra de uppgifter du har tagit dig an inom givna tidsramar.

Som person är du lugn och tillmötesgående med stort intresse och vilja att hjälpa andra och ge en god service. Du är lyhörd och trivs med att samarbeta med dina teamkollegor och tillsammans lösa dagliga arbetsuppgifter och utmaningar som uppstår inom enheten.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och administrativ skicklighet. Erfarenhet krävs.

ÖVRIGT
Urval sker löpande innan ansökningstid har gått ut.

Vi ser mångfald som en framgångsfaktor för en högre kvalitet gentemot de vi är till för och i vårt interna utvecklingsarbete.

Friskvård är viktigt för oss. Vi har rökfri arbetstid och alla anställda har tillgång till ett brett utbud av tränings- och kulturaktiviteter.

När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Göteborgs Stad har upphandlade avtal.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-12-05
Ange följande referens när du ansöker: A624120
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Phetra Hedlund, Administrativ gruppchef 031-366 76 03
Susanne Hyddén, Administratör 031-366 74 53

Företag
Göteborgs stad., SDF Lundby

Adress
Göteborgs stad., SDF Lundby
Box 22006
40072 Göteborg

Kontorsadress
Wieselgrensgatan 11

Jobbnummer
3173243

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs stad., SDF Lundby

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs stad., SDF Lundby: