Administratör till administrativ service

Örnsköldsviks kommun, konsult- och serviceförvaltningen / Receptionistjobb / Örnsköldsvik
2019-04-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör till administrativ service" (publicerad 2022-04-11) ⬅️


Visa alla receptionistjobb i Örnsköldsvik, Nordmaling, Kramfors, Bjurholm, Sollefteå eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Örnsköldsviks kommun, konsult- och serviceförvaltningen i Örnsköldsvik

På konsult- och serviceförvaltningen ger vi förvaltningarna stöd och service inom våra områden fastighet, drift- och service, kost, IT samt administrativa stödtjänster. Med vår hjälp kan förvaltningarna och de kommunala bolagen koncentrera sig på sina kärnverksamheter.



Administrativ Service är en intern serviceenhet som arbetar med flera olika arbetsområden.

Som administratör arbetar vi med service till kommunens medarbetare, bl.a. inom områden stadshusservice, telefonisupport och konferenssupport. Att alltid ha våra medarbetare och medborgaren i fokus är utgångspunkten för vårt arbetssätt.

Publiceringsdatum
2019-04-23

Dina arbetsuppgifter
Du kommer ha kontakt och stödja kommunens medarbetare med service i stadshusen. Servicen omfattar service och support för arbetsplatser, konferensrum, kontorsmaterial och beställningar.

I tjänsten ingår support, utbildning och användaradministration för både telefonianvändare, både fast och mobiltelefoni samt för konferensutrustning och videokonferensmöten.

Du kommer arbeta med ärenden i vårt ärendehanteringssystem Easist, sköta beställningar av kontorsmaterial, hantera och sortera intern och extern post. Du kommer även attestera beställningar och fakturor samt ta ut och följa upp statistik för ärenden och telefonsupport. Du kommer även sköta scanning av post och dokument till övriga verksamheter.

I tjänsten ingår även bemanning av den interna receptionen och den interna telefonisupporten.

Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har erfarenhet av att jobba inom telefonisupport/callcenter då en viktig uppgift är att ge support via telefon. Erfarenhet av att jobba i reception eller liknande fysisk supportfunktion är också meriterande.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av att jobba med support och utbildning med videokonferenssystem och konferensutrustning, t.ex. Cisco Meeting och Skype.

Kunskap om ekonomisystemet, RoR och fakturasystemet Visma IoF är meriterande.

Du bör ha datorvana samt mycket god vana av att arbeta med Excel, Word, OneNote. Erfarenhet av ärendehanteringssystem, gärna Easit.

Som person är du en problemlösare som tycker om att arbeta med utveckling och förändring. Du är strukturerad och gillar ordning och reda och har ett positivt och lösningsinriktat arbetssätt. Du är bra på att uttrycka dig i tal och skrift.Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet i urvalet till tjänsten.

Körkort, behörighet B, är ett krav.

Bifoga CV och personligt brev med din ansökan.

http://inspiration.ornskoldsvik.se/

I denna rekrytering har vi gjort våra val av annonseringskanaler och undanber oss kontakt från rekryteringsbolag eller annonssäljare.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Omgående enligt överenskommelse Visstidsanställning till 2019-10-31

Ersättning
Fast timlön/månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-06
Ange följande referens när du ansöker: 2019/198
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ulrik Ulander, enhetschef 0660-884 78

Företag
Örnsköldsviks kommun, konsult- och serviceförvaltningen

Adress
Örnsköldsviks kommun, konsult- och serviceförvaltningen
Järnvägsgatan 6
89131 Örnsköldsvik

Kontorsadress
Järnvägsgatan 6

Jobbnummer
4744634

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Örnsköldsviks kommun, konsult- och serviceförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Örnsköldsviks kommun, konsult- och serviceförvaltningen: