Administratör till Adecco i Arvika

Adecco Sweden AB / Datajobb / Arvika
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Arvika, Eda, Sunne, Årjäng, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Arvika, Eda, Sunne, Årjäng, Kil eller i hela Sverige

Är du en social och strukturerad person som trivs i ett högt tempo? Vill du vara en del av vårt vinnande team? Då har vi tjänsten för dig! Nu söker vi på Adecco en HR-administratör till vårt kontor i Arvika.

Publiceringsdatum
2018-11-29

Om tjänsten
I rollen som HR-administratör kommer du att arbeta brett med administrativa sysslor och du kommer framförallt avlasta konsultchefer med deras dagliga arbete. Tjänsten innebär också att vara behjälplig i vår rekryteringsprocess med uppgifter såsom intervjuer och referenssamtal.

Exempel på de administrativa uppgifterna är:

• Manuell fakturering och hantering av manuella faktureringsunderlag.
• Administration kring garantilöner.
• Sammanställning av GFL-listor.
• Kontrollera tidrapporter. Stämmer av avvikelser med konsultchef.
• Hantera inköp och leverantörer.
• Sammanställa krediteringsunderlag.
• Inventera och beställa arbetskläder.
• Hantera reseräkningar och friskvårdsbidrag från konsulterna.
• Utskick till konsult, kandidater och kunder.
• Dokumentation och statistik till kund.

Du kommer att arbeta tätt tillsammans med övriga kollegor och rapportera direkt till vår Regional Branch Manager. Din arbetsdag kommer att präglas av en positiv atmosfär och arbetsglädje i en tempofylld miljö där vi tillsammans strävar efter att göra det "lilla extra" för att nå våra gemensamma mål.

Om dig

Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning med inriktning mot HR eller liknande. Vi ser att du är van vid att arbeta administrativt med dator och telefon som främsta arbetsredskap och för att trivas i rollen så är du bekväm med att ta kontakt med nya människor och är van vid att hålla en hög servicenivå mot alla du möter. Din kommunikationsförmåga är mycket god, både skriftligt och muntligt, och du behärskar det svenska och engelska språket obehindrat i tal såväl som skrift.

Vidare ser vi att du trivs med att arbeta med människor, förmåga att se helheten och van vid att sätta kundens behov i fokus. Du är lösningsfokuserad och har en god förmåga att prioritera och planera ditt arbete självständigt. Vill du ha en arbetsmiljö som präglas av laganda, energi och hög professionalism så är Adecco rätt plats för dig. Vi är ett framgångsrikt och glatt gäng som letar efter en ny kollega som är lättsam och prestigelös person som har nära till skratt. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Adecco

Varje dag gör vi skillnad. För företag, organisationer och individer. På Adecco ser vi dagligen våra konsulter och kandidater komma ut i jobb hos våra kunder. Det är anledningen till att vi går till jobbet varje dag. Som världens största HR-partner har vi individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person på rätt plats.

I Sverige finns Adecco Group etablerat med tre varumärken: Adecco, Modis, och Badenoch&Clark. Tillsammans erbjuder koncernen såväl uthyrnings- och rekryteringstjänster som lösningar inom bland annat ledarskaps- och kompetensutveckling, och outsourcing på våra 59 kontor spridda över hela landet. Vår vision är att vara kundens och medarbetarens naturliga val. Naturligtvis är vi ett auktoriserat bemanningsföretag.

Om anställningen

Tjänsten som Administratör är en intern tjänst på heltid med tillsättning senast 1 februari. Tjänsten är ett föräldravikariat som sträcker sig till minst 2019-12-31
Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, möjlighet till flextid, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. Vi pratar ofta om att det är allas ansvar att bidra till den goda arbetsmiljö som vi har idag.

Om ansökan

Tjänsten har start enligt överenskommelse med vald kandidat. Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.

2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.

3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

4. Ifall du är aktuell för tjänsten efter intervju med oss på Adecco kommer du att få träffa vår kund för en slutgiltig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer använder vi även videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig Talent Sourcer: Sandra Strindeborn via sandra.strindeborn@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Adecco, Bemanningsbranschen, Bemanning och uthyrning, Arvika, Administration

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-12-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sandra Strindeborn

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Svetsarvägen 8
17141 Solna

Kontorsadress
Svetsarvägen 8

Jobbnummer
4478618

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: