Administratör till AB Hilmer Andersson

Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Eda
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Eda, Årjäng, Arvika, Bengtsfors, Grums eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Eda, Årjäng, Arvika, Bengtsfors, Grums eller i hela Sverige

Är du en noggrann och ansvarsfull person som trivs med administrativa uppgifter och att assistera dina kollegor? Då kan du få möjligheten att arbeta som administratör hos familjeföretaget AB Hilmer Andersson i Lässerud!

Om uppdragsföretaget
AB Hilmer Andersson grundades redan på 20-talet. Det var då Hilmer Andersson från Lässerud lät bygga sitt första sågverk, vilket senare skulle utvecklas till ett av de större i Värmland. Yrkesstolthet och kvalitetskänsla har tryggat återväxten, då flera generationer av ägarfamilj och medarbetare drivit företaget vidare i samma framåtanda. AB Hilmer Andersson fortsätter att utveckla verksamheten mot än större kundnytta. Det handlar om att få fram och vidareutveckla skogen som den råvara som bäst svarar mot kundernas behov, både på närmarknaden och som exportprodukt. Med samma ansvar för kontinuitet, lokal förankring och framtidstro leder stegen vidare mot kommande generationer. AB Hilmer Andersson har sina kunder framförallt i Norge och Sverige men också runtom i övriga Europa, i Nordafrika samt i Japan och Kina. Varumärket står för leveranssäkerhet, kunskap och kvalitet. För mer information http://www.hilmer.se/

Om Tjänsten
Då AB Hilmer Andersson fraktar mycket timmerlast över gränsen till Norge ligger det på ditt ansvarsområde att sköta tullhanteringen, vilket bland annat innebär anmälningar till tullverket, hemtagningar och tulldeklarationer. Du hanterar och sorterar även utskrivna kundfakturor, samt sköter en del av den löpande bokföringen, fakturerar fliskunder samt betalar leverantörsfakturor. Att ta hand om in och utgående post gör du dagligen samt läser av kontorets fakturamail och besvarar inkommande telefonsamtal. I dina arbetsuppgifter ingår även framtagning av mätbesked, statistik, avräkningar och avstämningar. Du sköter även servicen på kontoret vilket kan vara enklare inköp, planering av företagstillställningar och köksansvarig.

Om dig
Har du arbetat med liknande administrativa uppgifter innan och har en förståelse för enklare ekonomiuppgifter kommer du att komma in i dina arbetsuppgifter på ett bra sätt. Är du en glad och noggrann person som är duktig på att hålla ordning och att arbeta administrativt kommer du bli en uppskattad medarbetare. Du har lätt för att växla mellan olika arbetsuppgifter och du har en god förmåga att prioritera. Samtidigt är du en prestigelös person som gillar att ge service till kontoret och vara behjälplig. Du är en lagspelare som trivs med att arbeta nära dina kollegor men har förmåga att själv ansvara för och driva dina arbetsuppgifter.

Om anställningen
Tjänsten är ett konsultuppdrag, vilket innebär att du blir anställd av Adecco men uthyrd till AB Hilmer Andersson. Ditt uppdrag på AB Hilmer Andersson pågår i 1,5 år till att börja med. Tillsättning sker helst i januari. Dina arbetstider är 7.00-16.00.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan senast 17 december. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få två tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval och du kan då få möjlighet att träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Frida Wiman 0570 - 757 481, frida.wiman@adecco.se. Alla ansökningar och frågor behandlas av Adecco.

Välkommen med din ansökan!

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Publiceringsdatum
2017-12-08

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Frida Wiman Frida.Wiman@adecco.se 0570 -757 481
Adam Fransson Mörk Adam.FranssonMork@adecco.se 054-7718552

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra torggatan 2
67132 ARVIKA

Kontorsadress
Östra torggatan 2

Jobbnummer
3844221

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: