Administratör til AK Flyg & Rymd Beredningsstab

FMV / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos FMV i Stockholm, Sundbyberg, Upplands-Bro, Håbo, Nynäshamn eller i hela Sverige

FMV levererar teknik för Sveriges säkerhet.
Med teknisk och affärsmässig kompetens förser vi försvaret med produkter, system och tjänster. Genom samarbete med många aktörer, både nationellt och internationellt, säkrar vi kvalitet och prestanda till rätt kostnad. Vi levererar den mest kostnadseffektiva lösningen för människa, miljö och säkerhet.
Det är FMV:s bidrag till svensk försvarsförmåga. Läs mer på www.fmv.seBakgrund
AK Flyg&Rymd har ansvar för genomförandet av uppdrag samt ansvaret för produkter inom Flygområdet. Ansvaret innebär projektstyrning, genomförande och uppföljning enligt givna riktlinjer och ramar för både verksamhet och personal samt ansvar för produkter inom Flygområdet i ett livscykelperspektiv.

AK Flyg&Rymd Beredningsstab ger stöd till AK Flyg&Rymd och Gripen chefer och enheter i ledning och styrning inom områdena administration, ekonomi, HR och produktionsplanering.

Jobbet
Som Administratör kommer Du att stödja chefer och projektledare i den dagliga verksamheten. Tjänsten avser såväl projektadministrativa som enhetsadministrativa uppgifter inom och utom Beredningsstaben.

 I det enhetsadministrativa arbetet är huvuduppgiften personalredovisning och i det projektadministrativa arbetet är huvuduppgiften dokumenthantering. I uppgifterna ingår också kallelser till möten, skriva protokoll/mötesanteckningar, uppdatera aktivitetslistor, sammanställa olika underlag etc. Arbetsuppgifterna innebär kontakter såväl internt som externt, även internationellt. Du bör ha ett genuint intresse av att delta i utvecklingsarbete.

Provtjänstgöring kommer ev att tillämpas. 

Du
Du har minst gymnasiekompetens och gärna någon eftergymnasial utbildning inom relevant område samt några års erfarenhet av motsvarande arbete. Det är meriterande om du har kunskaper/erfarenhet av projektarbete och/eller personaladministrativt arbete. Goda kunskaper i såväl svenska som engelska och lätt för att uttrycka dig i tal och skrift är ett krav. Du måste ha förmågan att hålla många bollar i luften samtidigt. Vi förutsätter att du behärskar Officepaketet. Kunskaper i SharePoint är meriterande.

Som person är Du strukturerad och har god organisatorisk förmåga. Du är självgående, stresstålig, lojal och har hög integritet. Du har stor social förmåga och har dokumenterad god samarbetsförmåga. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Vi kommer att intervjua intressanta kandidater löpande men senast 17 februari vill vi ha din ansökan.

Vi
FMV erbjuder stora utvecklingsmöjligheter med många spännande projekt i internationell miljö. Du får ta mycket ansvar och har stora möjligheter att påverka ditt eget arbete. I gengäld vill vi att du arbetar prestigelöst, agerar affärsmässigt och fokuserar på resultatet.
Du kommer till en arbetsplats som lägger stor vikt vid kompetensutveckling, friskvård och bra anställningsvillkor. Hos oss kan du förena det professionella med det privata. Du jobbar vid Gärdet i Stockholm och måste vara svensk medborgare.

Publiceringsdatum
2013-01-17

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Birgitta Edman, Chef Beredningsstaben 08-782 6140
Jessica Halléus, Administratör 08-782 4777
Lars  Forsander, Facklig representant SACO 08-782 4000
Lars Agune, Facklig representant TCO/Försvarsförbundet 08-782 40 00
Janeric Isacsson, Facklig representant Officersförbundet 08-782 4000
Göran  Stolpe, Facklig representant SEKO 08-782 4000

Företag
FMV

Adress
FMV
11588 Stockholm

Jobbnummer
1440659

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från FMV

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos FMV: