Administratör som är insatt i plan- och bygglagen
Vänersborgs kommun, Plan- och bygglovsenheten / Administratörsjobb / Vänersborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Vänersborg,
Trollhättan,
Essunga,
Grästorp,
Uddevalla eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Vänersborgs kommun, Plan- och bygglovsenheten i Vänersborg Byggnadsförvaltningens Plan- och bygglovsenhet är en enhet om 16 personer. I förvaltningen ingår även en kart-GIS-enhet och en kommunal lantmäterimyndighet. Vi arbetar i nära samverkan med andra förvaltningar, främst samhällsbyggnadsförvaltningen, detta för att få en effektiv helhetssyn i samhällsbyggnadsprocessen, från planering till exploatering. Vi ser stora möjligheter att utveckla kommunen med sjö-, natur- och centrumnära boende, vi värnar om vår stadskärna och vi vill bidra till en långsiktig hållbar samhällsutveckling. Vi har flera utmanande projekt på gång och enheten behöver förstärkas med flera handläggare och en administratör.
Publiceringsdatum2017-01-10ArbetsuppgifterDina huvudsakliga arbetsuppgifter är att sköta den administrativa ärendehanteringen och att stödja planarkitekterna inom enheten med att planera, genomföra och följa upp det dagliga administrativa arbetet. I arbetsuppgifterna ingår bland annat registrering av ärenden, diarieföring, annonsering, kopiering, utskick och arkivering samt uppdatering av pågående planer på anslagstavlan och på hemsidan. Även andra administrativa uppgifter kan tillkomma och det förväntas ett samarbete/utbyte med bygglovsverksamhetens administrativa personal.
En annan viktig del av arbetet är service gentemot våra kommuninvånare, exploatörer, externa konsulter, mäklare mfl. Du förväntas arbeta självständigt men i nära samarbete med kollegor.
KvalifikationerVi söker dig som har en för tjänsten aktuell utbildning, exempelvis inom offentlig administration. Lägst examen från gymnasiet eller motsvarande. Övrig, för tjänsten motsvarande kompetens samt kunskaper i plan- och bygglagen, är meriterande. Du har intresse av att arbeta med administration och är noggrann, strukturerad, kvalitetsmedveten, ansvarsfull och självständig. Du tycker om att utveckla rutiner och arbetssätt.
God samarbetsförmåga och ett serviceinriktat förhållningssätt viktigt eftersom arbetet innebär många interna och externa kontakter. Du är initiativtagande, flexibel, engagerad och kreativ. Goda kunskaper i Office-paketet är ett krav samt goda kunskaper i svenska språket, i såväl tal som skrift. Du är lyhörd, har social kompetens och ett stort intresse för samhällsbyggnadsfrågor. Körkort krävs.
ÖVRIGT
Kontaktuppgifter till din fackliga organisation hittar du under fliken lediga jobb i kommunen på vår hemsida vanersborg.se/jobb.
Kommunen arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten. Vi erbjuder också olika former av friskvård och tillämpar rökfri arbetstid.
För att underlätta vår bedömning av inkomna ansökningar använder vi en elektronisk ansökningsblankett. Vi välkomnar att du lämnar din ansökan genom att fylla i formuläret så noggrant som möjligt.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp/kompetensförmedling i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast eller efter överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-01-25
Ange följande referens när du ansöker: KSP-BF:2016:6
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJasmina Lilja 0521-72 12 13
FöretagVänersborgs kommun, Plan- och bygglovsenheten
AdressVänersborgs kommun, Plan- och bygglovsenheten
Sundsgatan 29
46285 VÄNERSBORG
KontorsadressSundsgatan 29 VÄNERSBORG
Jobbnummer 3253942
Observera att sista ansökningsdag har passerat.