Administratör sökes till vår administrationsenhet på Socialförvaltningen

Varbergs kommun, Socialförvaltningen / Administratörsjobb / Varberg
2025-04-01


Visa alla administratörsjobb i Varberg, Falkenberg, Kungsbacka, Halmstad, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Varbergs kommun, Socialförvaltningen i Varberg, Mark eller i hela Sverige

I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens.

Vi på socialförvaltningens administrationsenhet erbjuder administrativt stöd till både invånare i Varberg och våra medarbetare. Vi strävar efter att skapa en positiv och dynamisk arbetsmiljö där alla medarbetare kan växa och utvecklas.

Vill du växa med oss?

Publiceringsdatum
2025-04-01

Arbetsuppgifter
Socialförvaltningens administrationsenhet arbetar för att skapa trygga och inkluderande verksamheter genom att stödja olika processer inom HR-administration, kansli, ekonomi, socialtjänst och LSS. Enheten består av kollegor som verkar i moderna och nybyggda lokaler centralt i staden.

Vi erbjuder administrativt stöd till både invånare i Varberg och våra medarbetare. Vårt mål är att skapa en positiv och flexibel arbetsmiljö där alla medarbetare ges möjlighet att växa och utvecklas, samtidigt som vi bidrar till att stärka kvaliteten i våra verksamheter. System som vi arbetar med är Personalingången (Visma) och Life Care Planering.

Du kan även komma att arbeta med schemahantering via Time Care och ekonomiadministration med Proceedo. Detta inkluderar fakturahantering och andra administrativa insatser. Det är viktigt att du kan anpassa dig till nya system och processer samt bidra till kontinuerlig förbättring av våra administrativa rutiner.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en god förmåga att arbeta självständigt med egna uppdrag och kan analysera och prioritera administrativa insatser effektivt.

Meriterande egenskaper vi anser för denna tjänst är:
• Erfarenhet av schemaläggning
• Utbildning inom personaladministration
• Erfarenhet av arbete med system som Life Care Planering eller Visma lönesystem.
• Goda kommunikationsfärdigheter och en positiv inställning till förändringar

Du bör vara flexibel och ha en god förmåga att samarbeta med kollegor och externa parter.

ÖVRIGT
Denna tjänst är ett föräldravikariat under en kollegas frånvaro, längst till och med den 30 september 2026 med möjlighet till förlängning.

Tjänsten är på heltid (40 timmar per vecka) med arbetstider 07:3016:00. Flexibelt arbetsschema erbjuds enligt avtal, vilket ger möjlighet till en bra balans mellan arbete och privatliv.

Varbergs kommun har ett politiskt beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att den anställde har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-04-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "47/25".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Varbergs kommun (org.nr 212000-1249)

Arbetsplats
Varbergs kommun, Socialförvaltningen

Kontakt
RekryteringSoc
rekryteringSOC@varberg.se
0702204434

Jobbnummer
9259212

Prenumerera på jobb från Varbergs kommun, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Varbergs kommun, Socialförvaltningen: