Administratör sökes till hamnen i Stockholm

Logent / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Logent i Stockholm, Solna, Botkyrka, Örebro, Hallsberg eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2016-11-18

Om tjänsten
Till vår hamnverksamhet i Stockholm söker vi nu en administratör/resursplanerare för att stötta upp vår befintliga verksamhet.

Om Logent

Logent är en oberoende tjänsteleverantör inom logistik med ett heltäckande erbjudande inom Supply Chain Management för logistikintensiva verksamheter. Vårt erbjudande innefattar tjänster och branschlösningar inom våra tjänsteområden Logistik, Bemanning, Hamn & Hub och Kompetens. Logent finns representerade på ett flertal orter i Sverige och Norge med ca 3000 anställda. Under 2015 omsatte Logent ca 1,5 miljarder SEK. Logent AB är auktoriserade genom Almega och AEO-certifierade samt certifierade enligt ISO9001 och ISO14001.

Logent Ports & Terminals AB i Stockholm har stuveriarbetare i samtliga tre innerstadshamnar i Stockholm och hanterar rullande enheter av och på de båtar som trafikerar dessa hamnar. Genom vår gedigna erfarenhet från hantering av bilar, trailers och övrigt RoRo-gods kan vi erbjuda de rederier som anlöper någon av hamnarna en fullservicetjänst, från förtöjning till lastning/lossning av fartyg. Vi är även verksamma i containerhamnen där vi lossar och lastar containerbåtar.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som administratör/resursplanerare kommer du att ha många bollar i luften samtidigt. Huvuduppgifter kommer vara att sköta administrativa uppgifter, hantera reklamationer och försäkringsärenden, kontinuerligt arbete med vårt kvalitetssystem samt vara behjälplig med personalplanering, arbetsmiljöfrågor och ekonomisk uppföljning. Även vissa lönerelaterade uppgifter ingår i tjänsten. Detta är en ny tjänst vilket innebär att det finns möjlighet att själv påverka tjänsten och dess innehåll.

Tjänsten är på heltid och kommer vara belägen i Frihamnen i Stockholm. Du rapporterar till platschef för stuveriverksamheten i Stockholm.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av administrativt arbete samt att det är meriterande om du arbetat med resursplanering tidigare. Du behöver ha systemvana, goda kunskaper inom Excel samt vara flytande i svenska och engelska. Eftergymnasial utbildning är meriterande. Har du tidigare erfarenhet av att arbeta operativt, med arbetsmiljö eller med kvalitetssystem (exempelvis ISO) är även det meriterande.

Som person är du ansvarstagande, noggrann och driven. Du gillar att jobba med flera arbetsuppgifter samtidigt och gör detta genom att ha en tydlig struktur med prioriteringar utifrån deadlines. Du gillar att arbeta självständigt men förstår vikten av ett väl fungerande samarbete för att nå teamets gemensamma mål. Vidare är du en positiv person som uppskattar kontakt med såväl interna som externa personer.

Rekrytering sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas omgående.

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-12-18
Ange följande referens när du ansöker: 1954
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Pärsdotter anna.parsdotter@logent.se

Företag
Logent

Adress
Logent
HAMMARBY KAJ 14
12030 Stockholm

Kontorsadress
HAMMARBY KAJ 14 , Stockholm

Jobbnummer
3168136

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Logent

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Logent: