Administratör sökes till Göteborgs nya placerings- och inköpsfun

Göteborgs stad., SDF Askim-Frölunda-Högsbo / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs stad., SDF Askim-Frölunda-Högsbo i Göteborg

Askim-Frölunda-Högsbo ligger i den södra delen av Göteborg och har cirka 57 000 invånare. Vi är cirka 4 200 medarbetare i stadsdelen som arbetar för en bra vardag för göteborgarna. Genom att ge service, stöd och omsorg gör vi skillnad när det behövs. Vi möter stora utmaningar i arbetet och därför är vår kunskap och vårt engagemang avgörande för kvalitén i stadsdelens verksamheter. Vi arbetar med att öka inflytandet för stadens invånare, brukare och medarbetare och tillsammans ska vi skapa en öppen, trygg och jämlik stadsdel där många vill leva, arbeta och bo.


Publiceringsdatum
2017-10-06

Arbetsuppgifter
Vid årsskiftet startar stadsdelen Askim-Frölunda-Högsbo en samlad placerings och inköpsfunktion för sektor Individ och familjeomsorg samt funktionshinder, IFO-FH, som ska kallas SPINK. Enheten skall organisatoriskt tillhöra vår stadsdel men arbeta på uppdrag av alla tio stadsdelar i Göteborgs Stad. Arbetsplatsen kommer att vara belägen i centrala Göteborg.

Vad är SPINK?
SPINK ska erbjuda placeringsstöd till stadsdelarna i individärenden och samordna uppföljningen av externa leverantörer. En viktig uppgift blir att driva utvecklingen av professionell inköpskompetens i sektor IFO-FH.
Vårt mål är att erbjuda rätt insats till varje brukare till rätt kostnad. Vi ska sänka tidsåtgången för socialsekreterare vid val av leverantör och kompetensen att välja rätt insats för brukaren skall öka. När Göteborg tar ett samlat grepp i dessa frågor kommer vi att påverka beställarnas köp och indirekt även leverantörsmarknaden.

Din roll blir att i samarbete med chef och kollegor arbeta fram fungerande administrativa rutiner för verksamheten. Då enheten är nystartad och unik i sitt slag kommer vi även när det gäller administrativa rutiner att starta från noll. Det ger en unik möjlighet att vara med i processerna från början och bidra med din kompetens till enhetens framgång. Du kommer att vara chefens högra hand och dina kollegor blir sju placeringshandläggare, en jurist, en verksamhetscontroller, en verksamhetsutvecklare och en jurist.

Din huvudsakliga arbetsuppgift kommer vara att skapa ett register över leverantörer, som placeringshandläggare kan använda när de väljer rätt insats till en brukare. IT-stödet kommer att finnas men många uppgifter måste läggas in manuellt och sedan uppdateras. Du kommer även att bidra med uppföljning av vilka målgrupper socialtjänsten söker platser till.

Andra uppgifter blir att bistå kollegor med administrativa uppgifter, mötesadministration, utskick mm. Du kommer att vara ansvarig för framtagning av viss statistik och i övrigt ge support till dina kollegor.


Kvalifikationer
För den här tjänsten söker vi dig som har en eftergymnasial utbildning med administrativ inriktning, alternativt gymnasial utbildning i kombination med gedigen erfarenhet från administrativt arbete i socialtjänsten. Ett krav är att du har arbetat i offentlig verksamhet. Du har goda kunskaper i Excel och Word samt god IT-vana och erfarenhet av att leta efter uppgifter på nätet. Det är en fördel om du har en grundläggande kunskap om socialtjänstens arbetsprocesser och lagstiftning.

Vi söker dig med hög servicekänsla som vill ge det lilla extra. Du är administrativt skicklig, socialt säker och skicklig på att koordinera frågor. Du tar stort eget ansvar, har god datorvana och är duktig på att formulera dig i tal och skrift. Arbetet ställer krav på att du kan arbeta självständigt och ta egna initiativ. Du behöver vara öppen för utmaningar och vilja leverera lösningar på olika problem. Du är noggrann med att leverera en god kvalitet samt att slutföra de uppgifter du har tagit dig an inom givna tidsramar. Som person är du lugn och tillmötesgående och trivs med att tillsammans med andra för att lösa dagliga arbetsuppgifter. Stor vikt kommer att läggas vid administrativ skicklighet.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
I rekryteringsprocessen vill vi ta tillvara de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk kulturell mångfald kan tillföra våra verksamheter.

I Askim-Frölunda-Högsbo arbetar vi för en god och hälsofrämjande arbetsmiljö och erbjuder bland annat friskvård med möjlighet till varierande aktiviteter. Rökfri arbetstid tillämpas i hela förvaltningen.

Förvaltningen har gjort medieval för denna rekrytering och undanber oss därför vänligen men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2018-01-15 eller enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-25
Ange följande referens när du ansöker: A720498
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Marianne Forslund

Företag
Göteborgs stad., SDF Askim-Frölunda-Högsbo

Adress
Göteborgs stad., SDF Askim-Frölunda-Högsbo
Box 16
42121 Västra Frölunda

Kontorsadress
Nymilsgatan 2

Jobbnummer
3737751

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs stad., SDF Askim-Frölunda-Högsbo

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs stad., SDF Askim-Frölunda-Högsbo: