Administratör, SFI

Kristianstads kommun / Administratörsjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad, Hörby eller i hela Sverige

Vårt arbete gör skillnad i människors vardag! Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill lyfta tillsammans med oss. Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 85 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund.

Möt framtiden med oss i arbete och välfärdsförvaltningen. Förvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorgen och vissa arbetsmarknads- och utbildningsinsatser i kommunen. Vi har ett samlat ansvar för att förebygga och motarbeta utanförskap och stödja medborgaren till ökad självständighet.



Är du en erfaren administratör? Vi söker nu två administratörer till vår verksamhet på SFI.

Verksamheten utbildning och arbete inom förvaltningen ansvarar för del av vuxenutbildningen i kommunen omfattande Svenska för invandrare och yrkesutbildningar. I verksamheten finns även tre enheter som bedriver arbetsmarknadsinriktad verksamhet. Vi har i dagsläget cirka 450 elever uppdelade på de tre studievägarna inom SFI.

Välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2019-10-17

Dina arbetsuppgifter
Som administratör kommer du ha många varierande arbetsuppgifter. Du kommer att arbeta med kontering och fakturering både internt och externt. Betygshantering ingår liksom administration och hantering av Nationella prov. Du är den som skriver ut kursintyg och hanterar också utlåning och administration av läromedel. Hos oss ansvarar du för dokumentation och diariehanteringen. Registrering av sjukanmälda av elever görs av dig liksom stöttar rektorn att ringa in vikarier. Inköp och beställning av förbrukningsmaterial ligger hos dig liksom bokning av utbildningar, resor och hotell.

Kvalifikationer
Du som söker har gymnasieutbildning inom ekonomi eller administration och det är meriterande om du har högskoleutbildning. Vi vill att du har erfarenhet från kvalificerat administrativt arbete. Vi ser gärna att du har god kännedom om kommunal verksamhet.

Självklart hanterar du Office-paketet och främst Excel i ditt dagliga arbete. Det är meriterande om du har erfarenhet och kompetens inom verksamhetssystemen Procapita, Tieto education och Visma liksom schemaläggning i Novaschem. Du behöver kunna kommunicera i tal och skrift på både svenska och engelska och det är meriterande om du kan kommunicera på somaliska, dari eller arabiska.

För att lyckas i rollen har du en hög servicekänsla med gott bemötande. Du kan arbeta självständigt, är noggrann och har initiativförmåga.

Anställningsvillkor
Vi erbjuder ett vikariat på heltid med start 2019-12-01 eller enligt överenskommelse fram till 2020-03-31.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Christer Karlqvist, rektor, 0728-85 37 05

Sista ansökningsdagen är 2019-10-31

Välkommen med din ansökan via länken nedan tillsammans med CV och personligt brev. Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.

I Kristianstads kommun tillämpas heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Rökfri arbetstid tillämpas.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: 2019-12-01 Visstidsanställning till 2020-03-31

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-10-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Kristianstads kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "AOV-2019/702".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Kristianstads kommun (org.nr 212000-0951)

Jobbnummer
4856073

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristianstads kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristianstads kommun: