Administratör Serviceenheten Polisområde norra

Polismyndigheten i Gävleborgs län / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Hudiksvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Hudiksvall, Nordanstig, Söderhamn, Ljusdal, Bollnäs eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Gävleborgs län i Hudiksvall, Söderhamn, Ljusdal, Bollnäs, Gävle eller i hela Sverige

Målet för rättsväsendet är den enskildes rättssäkerhet och rättstrygghet. Målet för polisen är att minska brottsligheten och öka människors trygghet. Förutom att minska brottsligheten och öka tryggheten ska också service erbjudas inom ett antal områden. Serviceärenden kan vara anmälningsmottagning, hantering av passansökningar, hittegods, ansökan om vapentillstånd, tillstånd att demonstrera men även utskrift av inspelade förhör och utredningsuppgifter. Service handlar också om att biträda andra myndigheter. Våra servicemottagare skall vara nöjda med vår tillgänglighet, vårt bemötande och våra handläggningstider.

Verksamheten i Polisområde norra Gävleborg leds av polisområdeschefen. Chefen för Polisområdet planerar och följer upp verksamheten genom en taktisk ledningsgrupp som arbetar med planlagt brottsförebyggande arbete, händelsestyrd brottsförebyggande verksamhet, utredning och lagföring samt service.

Den 1 september 2012 bildades Serviceenheter i de tre polisområdena södra, mellersta och norra Gävleborg, vilka leds av en enhetschef i respektive område. Vid de nya enheterna hanteras receptionsverksamheten, beslagsverksamheten, digital utskriftshantering samt administrativt stöd till den brottsförebyggande verksamheten och utredningsverksamheten.

Publiceringsdatum
2013-03-20

Arbetsuppgifter
• administrativ beredning och handläggning av kriminal- och trafikärenden
• utskrifter av inspelade förhör
• arkivarbete
• vid behov handläggning av beslagsärenden
• vid behov arbete i receptionen med hittegods- och tillståndsärenden, diarieföring, anmälningsupptagning samt passhantering.

Din bakgrund - kunskapskrav
Du har:
• gymnasieexamen eller motsvarande
• mycket god datavana
• mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• goda kunskaper i engelska
• B- körkort

meriterande är
• ytterligare språkkunskaper
• erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning

Vår syn på dig - egenskaper och förhållningssätt
• Du har god social kompetens är kommunikativ och har hög integritet, du är utåtriktad och har förmåga att skapa och bevara goda sociala relationer
• Du tar ansvar och kan arbeta självständigt, med hög kvalité.
• Du är serviceinriktad och din förmåga att samarbeta och samverka är god.
• Du är kvalitetsmedveten, strukturerad och noggrann och klarar av att hantera ett högt arbetstempo och stressiga situationer.

Övrig information
Polismyndigheten erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla.

Anställning: Tillsvidareanställning, myndigheten tillämpar sex månaders provanställning.

Arbetstidsförläggning: Funktionen omfattas av myndighetens flextidsavtal.

Lön: Individuell lönesättning

Datum: Enligt överenskommelse

Stationeringsort: Hudiksvall

Säkerhetsklassning: Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen genomförs före anställning.

För ytterligare information: Du är välkommen att kontakta chefen för Serviceenheten Annelie Elverstig på tfn 114 14.

Fackliga företrädare: OFR/S Lena Bogren, OFR/P Andreas Löfstrand, båda nås på tfn 114 14.

Ansökan, innehållande personligt brev, CV och referenter, samt märkt med diarienummer A713-2444/13, för funktion som administratör Serviceenheten skall ha inkommit till Polismyndigheten i Gävleborgs län, HR-enheten, Box 625, 801 26 Gävle eller via e-post polismyndigheten.gavleborg@polisen.se senast den 3 april 2013.

Körkortskrav
B

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-04-03
Ange följande referens när du ansöker: A 713-2444/13
Ansökan kan skickas till e-postadress: polismyndigheten.gavleborg@polisen.se

Kontakt
Annelie Elverstig, chef Serviceenheten polisområde norra 11414

Facklig kontakt
Lena Bogren, OFR/S 11414
Andreas Löfstrand, OFR/P 11414

Företag
POLISMYNDIGHETEN I GÄVLEBORGS LÄN

Adress
POLISMYNDIGHETEN I GÄVLEBORGS LÄN
Box 625
80126 GÄVLE

Kontorsadress
S:a Centralgatan 1

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 114 14
E-postadress: polismyndigheten.gavleborg@polisen.se

Jobbnummer
1499041

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten i Gävleborgs län

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten i Gävleborgs län: