Administratör särskilt boende
Mora Kommun / Administratörsjobb / Mora
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Mora,
Orsa,
Rättvik,
Älvdalen,
Leksand eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Mora Kommun i Mora,
Orsa,
Älvdalen eller i
hela Sverige Ansök idag. Kollegor imorgon.
Publiceringsdatum2022-12-30BeskrivningAdministratörens uppgift är att vara ett administrativt stöd till enhetschefer inom särskilt boende.
Vi söker nu en administratör på heltid med placering på Emmagården, beläget på Saxnäs, c:a 1 km från Mora centrum.
Tjänsten är en tillsvidaretjänst och tillträde sker snarast eller enligt överenskommelse.
Välkommen att skicka in din ansökan!
Dina arbetsuppgifterArbetet som administratör är varierande där arbetsuppgifterna innefattar exempelvis samordning mellan bemanningsenheten och verksamheterna gällande personalanskaffning. Du kommer att ingå i ett arbetslag med ytterligare två administratörer. Du förväntas även vara ett administrativt stöd för enhetschefer inom särskilt boende.
I arbetsuppgifterna ingår även:
• Hantering av diverselistor, exempelvis personal-, boendelistor etc.
• Beställning av kontorsmaterial, förbrukningsmaterial m.m. i vårt verksamhetssystem Proceedo.
• Daglig kontakt med både interna och externa intressenter som exempelvis personal, enhetschefer, fastighetsskötare, IT, Löneservice, Bemanningsenheten m.fl.
• Arbete i olika datasystem så som BeSched, Office 360, Lifecare m.m.
• Att vara ett stöd till enhetschef i personalintroduktion, semesterplanering, frånvarohantering, vikarieanskaffning, fördelning av vikarier m.m.
• Att utföra diverse administrativa sysslor som stöd för verksamheten.
• Planering av hemtjänstinsatser.
• Planera aktiviteter för boende och kunder.
• Hantera medicinnycklar, taggar och behörigheter.
KvalifikationerSom sökande till tjänsten som administratör har du en genomförd gymnasieutbildning/utbildning med inriktning ekonomi/administration eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Det är viktigt att du har kunskaper om lagar och föreskrifter inom personalområdet, exempelvis arbetsmiljölagstiftningen, samt erfarenhet av administrativt arbete. Det är också viktigt att du är tydlig i din kommunikation samt att du kan samarbeta bra med människor. Arbetet som administratör kräver att du är flexibel, kan planera om arbetet utifrån förutsättningar samt att du besitter ett lösningsfokuserat förhållningssätt till ditt arbete.
Du bör ha relevanta kunskaper om verksamhetsområdet HSL och SoL samt erfarenhet av att verka i en politiskt styrd organisation. Vi ser gärna att du har kunskaper om ekonomi relevanta för befattningen samt erfarenhet av arbete inom vård och omsorg. Som person ser vi gärna att du är positiv och serviceinriktad eftersom tjänsten innebär daglig kontakt med människor i olika sammanhang.
KvalifikationerGymnasieutbildning/utbildning med inriktning ekonomi/administration eller motsvarande
Körkort B
Datorvana relevant för uppdraget
Socialförvaltningen
Mora i hjärtat av Dalarna!
Socialförvaltningens uppgift är att vara det yttersta skyddsnätet då människor i svåra situationer behöver stöd och hjälp och saknar andra hjälpmöjligheter. Socialförvaltningen är en förvaltning med drygt 700 medarbetare och har en budget på c:a 525 miljoner. Organisationen är uppdelad i fyra avdelningar: vård- och omsorgsboende, ordinärt boende, arbete och integration samt individ- och familjeomsorg. Förvaltningens uppdrag är att utreda och verkställa beslut inom SoL, LSS, HSL m fl.
Välkommen med din ansökan till oss!
Mora kommun
Mora kommun är alla vi som jobbar här.
Det är summan av de vi är och allt vi gör.
Varje hemtjänstbesök, skolexamen och utlånad biblioteksbok.
Varje skollunch, brandkårsutryckning och nytt bostadsområde.
Vi är närheten till naturen och den rena luften.
De gamla traditionerna och de nystartade företagen.
Vi är vår fantastiska historia men också det som tar oss framåt.
Tillsammans gör vi Mora till ett hem.
Var med oss när vi växer som människor och kommun.
Idag och imorgon.
Om du är eller tidigare har varit anställd i Mora kommun kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning.
Vi värnar om din integritet, läs mer om Mora kommuns behandling av personuppgifter på vår
https://morakommun.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/behandling-av-personuppgifter-gdpr.html.Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-01-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/353".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Mora kommun (org.nr 212000-2213)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Kontakt Carin Rydin, Enhetschef
0250-26875 Jobbnummer 7301524
Observera att sista ansökningsdag har passerat.