Administratör/Säljsupport/Transportkoordinator

Ecochain Sweden AB / Logistikjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla logistikjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ecochain Sweden AB i Göteborg

Beskrivning: Ecochain Sweden AB är en aktör inom avfallsbranschen som
inriktar sig mot behandling och avsättning av olika typer av avfalls- och
återvinningsmaterial. Våra kunder är dom professionella aktörerna i branschen,
såväl stora som små. En del av det avfall vi tar hand om behandlar vi på våra egna anläggningar i Göteborg och Malmö. Sedan november 2016 ingår Ecochain i Sortera Group AB, en framgångsrik avfallsaktör med bas i Stockholm I Göteborg producerar vi ett avfallsbränsle med särskilda kvalitetsspecifikationer som kräver lite noggrannare sortering och förberedelser innan det krossas och siktas och går vidare till energiåtervinning.

DITT UPPDRAG
Vi söker dig som vill jobba med en bred och varierande administrativ tjänst. Att vara en del av vårt växande team med att ta hand om administration och stötta med logistikplanering. Det är en tjänst i ett expansivt företag med goda utvecklingsmöjligheter.

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att vara en del av vårt gäng och ha en koordinerande roll mellan anläggning, sälj och administration. Teamet är en mycket viktig del i företaget som har hand om både kundorienterat och administrativt arbete. Du kommer att ta emot chaufförer och väga in lastbilar på anläggningen och koordinera transporter runt om i landet. Du kommer att hantera nya och befintliga kunder, sköta orderhantering, sammanställa statistik, supporta säljarna och även ha andra administrativa uppgifter.

I rollen samarbetar du tätt med både anläggningspersonal, säljavdelningen och chaufförer. Målet är att fortsätta utveckla företaget för att erbjuda bästa möjliga service till kunderna. Det är också en utmärkt möjlighet för dig som har ett intresse inom miljö att vara med och påverka hur bygg-/ industribranschen kan minimera klimatpåverkan med smarta lösningar.

VI SÖKER DIG
Till denna tjänst fäster vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, där vi ser att
du som söker är engagerad och ser fram emot att vara en del av Ecochains härliga team. Som person är du driven, har skinn på näsan och trivs att arbeta självständigt med mycket kundkontakt. Samtidigt som du trivs med att arbeta i ett högt tempo är du noggrann och kvalitetsmedveten. Du har en utpräglad känsla för service och strävar alltid efter att ge det lilla extra till kunden. Därtill är du en sann lagspelare och sprider en positiv energi omkring dig.

Du har erfarenhet av kundorienterat arbete och känner till vikten av utomordentlig
service. Du har goda kunskaper i Officepaketet och i övrigt god datorvana. Gymnasieutbildning inom administration, ekonomi eller logistik är ett krav. Eftergymnasial utbildning/kurs är en merit.

VI ERBJUDER
Vi erbjuder dig att bli en del av ett entreprenöriellt och ägarlett företag i en
mycket engagerad, kunnig och genuin miljö. Ecochain är ett modernt företag
med väl upparbetade rutiner. Tjänsten innebär ett utmanande arbete i en positiv
företagskultur där det finns goda möjligheter att utvecklas tillsammans med
verksamheten.

Varaktighet, arbetstid
Provanställning inledningsvis

Publiceringsdatum
2017-06-19

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-07-09

Kontakt
Företag
Ecochain Sweden AB

Adress
Ecochain Sweden AB
42246 HISINGS BACKA

Kontorsadress
Importgatan 19-21

Jobbnummer
3564265

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ecochain Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ecochain Sweden AB: