Administratör/säljassistent - administrativ pärla med sinne för

Industrikompetens i Östergötland AB / Administratörsjobb / Linköping
2015-12-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör/säljassistent - administrativ pärla med sinne för " (publicerad 2016-01-25) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Industrikompetens i Östergötland AB i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige

Är du en person som gillar att hålla ordning på saker, att stötta kollegorna med diverse administrativa sysslor och ha många järn i elden? Har du dessutom skinn på näsan? Då ska du söka det här jobbet för det kan vara helt rätt för dej!

Publiceringsdatum
2015-12-14

Om företaget
Qlean Scandinavias affärsidé är att bedriva försäljning av tjänster och produkter till kraftbolag, fastighetsbolag, fastighetsförvaltare, målerier samt industrier avseende miljövänliga rengöringslösningar baserade på Qlean-metoden.
Qlean Scandinavia AB grundades 2002 (då Servicestaden Sverige AB) med en verksamhet inriktad på rengöring av fasader. Metoden var inledningsvis lite svår att få accepterad men tack vare att företaget blev uppmärksammat i Miljöinnovation 2004 (då under namnet GreenClean Technology) ökade acceptansen på marknaden. Efter det att företaget sedan erhöll Årets Företagare 2009, Svenska Kraftnäts Miljöpris 2009 samt SABO Hedersomnämnande 2009, var det få som ifrågasatte metoden vi utvecklat.
Verksamheten har efter hand vidgats och omfattar nu, förutom produktutvecklingen, tre affärsområden; Qlean Surface, Qlean Construction och Qlean Industry.
Idag verkar företaget inte bara över hela Sverige; utan även i Norge och Danmark.

Arbetsuppgifter
Du kommer, i tätt samarbete med VD och säljorganisation, stötta dem med administrativa sysslor som exempelvis:
• Kontera leverantörsfakturor
• Assistera säljare över telefon när de ringer in med ärenden
• Skapa offerter
• Ta in pris från underleverantörer eller underentreprenörer
• Koordinera utförare/leverantörer/kunder i projekt
• Schemalägga säljare
Arbetet innebär att du har många kontakter såväl med kollegor som med kunder och leverantörer. Jobbet är omväxlande både vad gäller tempo och arbetsuppgifter. Qlean Scandinavia har ett unikt erbjudande och är ett företag i tillväxt vilket innebär att arbetsuppgifterna kommer förändras över tid.

Profil
Du har troligen en ekonomisk utbildning från gymnasiet och erfarenhet från relevant administrativt arbete, gärna från ett mindre företag. Förutom att du har goda kunskaper i word och excel, så kommunicerar du obehindrat på svenska och engelska. Det är ett stort plus om du talar tyska på grundläggande nivå.
Som person måste du ha en ordningsam ådra samtidigt som du stimuleras av att det händer mycket och ibland oväntade saker. Självklart gillar du administrativa sysslor men är minst lika lockad av att ha mycket kontakt med människor. Du behöver ibland ta diskussioner både med kunder och leverantörer och därför ha lite tåga och skinn på näsan. Hos oss blir man väl omhändertagen men förväntas också vara väldigt självständig och drivande. Vi ser gärna att du lockas av att få nya utmaningar i takt med att företaget växer.
I din ansökan vill vi att du besvarar följande frågor:
1. Vad betyder administrativ pärla för dig?
2. På vilket sätt passar du in på den beskrivningen?

Ansökningsförfarande

Har du frågor gällande tjänsten kontakta då ansvarig rekryterare på Industrikompetens, Svanhild Johansson, 0720-05 99 64, svanhild.johansson@skill.se
Du ansöker genom att logga in eller registrera CV och personligt brev på www.skill.se . Registrering i vår databas innebär ett enklare rekryteringsförfarande för dig och för oss.
Intervjuer och urval sker fortlöpande så skicka in din ansökan redan idag. Välkommen med din ansökan!

Om företaget
Industrikompetens och Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Våra kunder finns främst inom industri och IT men även på den offentliga sidan. Rekrytering, bemanning och omställning ingår i vårt tjänsteutbud liksom kundunika och standardiserade undersökningar. På uppdrag av våra ägare är vi djupt engagerade i utbildningar och kompetensförsörjningsfrågor i Östergötland och fungerar som en naturlig samlingspunkt för våra kund- och ägarföretag genom våra olika nätverk.

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-01-10
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 1708
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Svanhild Johansson

Företag
Industrikompetens i Östergötland AB

Adress
Industrikompetens i Östergötland AB
Djurgårdsgatan 56
58229 Linköping

Kontorsadress
Djurgårdsgatan 56, Linköping

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2575145

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Industrikompetens i Östergötland AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Industrikompetens i Östergötland AB: