Administratör/registrator Hamn- och gatuförvaltningen

Varbergs kommun, Hamn- och gatuförvaltningen / Administratörsjobb / Varberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Varberg, Falkenberg, Kungsbacka, Halmstad, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Varbergs kommun, Hamn- och gatuförvaltningen i Varberg

I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens.
Vill du växa med oss?

Publiceringsdatum
2023-02-17

Arbetsuppgifter
Förvaltningen behöver förstärkning till ekonomi- och administrationsavdelningen där du kommer att utgöra ett administrativt stöd till förvaltningens avdelningar. Tjänsten är en visstidsanställning, med möjlighet till förlängning. I denna tjänst ingår bland annat följande arbetsuppgifter;

• daglig postöppning, registrering, diarieföring och expediering
• aktläggning och arkivering av diarieförda handlingar och ärenden
• bevaka och sköta leverantörsfakturor och kundfakturor, personaladministration, felanmälningar och diverse beställningar
• bemanning av registraturen under expeditionstid vilket innebär kontakter med anställda och allmänhet vid offentliggörande av handlingar i enlighet med offentlighetsprincipen

Utöver detta kommer vissa andra administrativa arbetsuppgifter att ingå. Arbetstiden och omfattningen av tjänsten kan diskuteras men vi ser gärna att du kan jobba större delen av sommaren.

Kvalifikationer
Du har utbildning inom arkiv- informationshantering, offentlig förvaltning eller annan eftergymnasial utbildning som vi bedömer som likvärdig, alternativt erfarenhet av nedanstående arbetsuppgifter och IT-stöd. Har du även erfarenhet av att arbete inom offentlig sektor så är det värdefullt för oss.

Som person är du serviceinriktad, strukturerad och kan ta eget ansvar. Du har mycket god administrativ förmåga och lätt för att uttrycka dig på svenska i tal och skrift.
Vår ärendehantering och ekonomihantering är digitaliserad och integrerad i systemen Public 360, Topdesk, Proceedo och/eller Visma RoR. Det är meriterande för tjänsten om du är en van användare av olika IT-stöd och med lätthet kan sätta dig in i nya system.
Arbetsgivaren lägger stor vikt vid personlig lämplighet för tjänsten.

ÖVRIGT
Varbergs kommun har ett politisk beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att medarbetare har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid.

Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-03-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1196966".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Varbergs kommun (org.nr 212000-1249)

Arbetsplats
Varbergs kommun, Hamn- och gatuförvaltningen

Kontakt
Förvaltningschef
Henrik Petzäll
070-881 81 45

Jobbnummer
7458425

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Varbergs kommun, Hamn- och gatuförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Varbergs kommun, Hamn- och gatuförvaltningen: