Administratör/receptionist visstidsanställning Göteborg

Inspektionen för vård och omsorg / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Inspektionen för vård och omsorg i Göteborg, Jönköping, Malmö, Örebro, Solna eller i hela Sverige

Ref nr: 2.11-44898/2019

IVO söker en administratör/receptionist till Göteborg, avdelning Sydväst. IVO ansvarar för tillsynen av hälso- och sjukvård och socialtjänst bland annat äldresjukvård, funktionshinder, individ och familjeomsorg, somatisk specialistsjukvård, primärvård, psykiatri samt kommunal hälso- och sjukvård. Avdelning sydväst finns i Göteborg och har Västra Götalandsregionen och region Halland som sitt tillsynsområde.



Publiceringsdatum
2019-12-17

Om tjänsten
Som anställd på IVO har du att leva upp till statstjänstemannarollen med allt vad det innebär. Som administratör/receptionist kommer du att bemanna vår reception och ta emot de besökare som kommer till oss. Du hanterar inkommande och utgående post. Du kommer sköta administrativa arbetsuppgifter som till exempel beställningar av kontorsmaterial, ha kontakt med våra leverantörer mm. Inom myndigheten hjälps vi åt med de arbetsuppgifter som åligger oss vilket innebär att du även kommer att bistå registratorsfunktionen med vissa uppgifter till exempel att avsluta och arkivera ärende i vårt dokumenthanteringssystem Public 360.

Som receptionist behöver du ha kunskap om vårt uppdrag inom myndigheten och känna till de som arbetar på avdelningen. Du ansvarar för att ge service både externt men även internt.



Vi söker dig som

• Vill bidra till att en ge service av god kvalitet
• Vill bidra till att aktivt utveckla vårt arbete och vår verksamhet



Kvalifikationer
• Minst treårig gymnasieutbildning och med fördel en påbyggnadsutbildning inom administration
• Aktuell erfarenhet av administrativt arbete och service
• Goda IT-kunskaper



Meriterande

• Erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning
• Erfarenhet av hantering av handlingar i moderna dokument- och ärendehanteringssystem
• Kunskaper om lagar och föreskrifter som styr verksamhetsområdet ärende- och dokumenthantering
• Erfarenhet av arbete med diarieföring

Som person har du en god förmåga att se helheten, kommunicera och samarbeta med andra. Det är viktigt att du har en hög serviceambition, ser vad som behöver göras och utför uppgifterna med stor noggrannhet. För att trivas ska du vara flexibel och ha god förmåga att tillämpa nya arbetssätt och metoder inom dokumentadministrativa området. Du måste även vara intresserad av att använda datorn som ett verktyg i ditt arbete. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.



Om IVO

Vi erbjuder dig en utvecklande roll i en spännande kunskapsorganisation. Du får chansen att arbeta i en dynamisk miljö där du tillsammans med dina kollegor bidrar till vårt kontinuerliga arbete med att utveckla en modern och kraftfull tillsyn i Sverige. IVO följer ständigt utvecklingen i omvärlden och uppmuntrar initiativ till egen och andras kunskapsutveckling. Vi arbetar kontinuerligt med nya arbetssätt, -metoder och verktyg för att nå bästa resultat.



Övrig information
Vi strävar efter en sammansättning medarbetare som speglar samhällets mångfald. Anställningen är en tidsbegränsad anställning till och med 2021-02-28.Tjänsten avser heltid med placering i Göteborg. Arbetstiderna är vardagar kl. 8-16:35. Tillträde sker enligt överenskommelse. Tjänstetitel är administratör.

För frågor om tjänsten vänligen kontakta enhetschef Carina Vesterlind 010-788 5261. För frågor om rekryteringsprocessen kontakta HR-specialist Petra Fredriksson 010-788 54 51. Fackliga kontaktpersoner är Erica Ryman Fackförbundet ST 010-788 53 24, Azra Osmanovic Fackförbundet ST 010-788 52 85, Jonas Johansson SACO 010-788 55 91, Andreas Berner Vårdförbundet 010-788 51 34.

Märk din ansökan med dnr 2.1.1-44898/2019. Sista ansökningsdagen är den 10 januari 2020. Bifoga brev och personligt CV. Betyg och eventuella handlingar tas med vid eventuell intervju.



Välkommen med din ansökan!



Vi undanber oss säljsamtal för ytterligare rekrytering och vidare annonseringsvägar.

Varaktighet, arbetstid
Dagtid. Heltid. Visstidsanställning. Dagtid. Heltid.

Ersättning
Fast månadslön.
Fast månadslön.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-01-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Inspektionen För Vård och Omsorg

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Inspektionen För Vård och Omsorg (org.nr 202100-6537), https://www.ivo.se/

Arbetsplats
https://www.ivo.se/

Jobbnummer
5005869

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Inspektionen för vård och omsorg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Inspektionen för vård och omsorg: